Kerstdagen weer goed voor online shops


Online retailers focussen zich op de belangrijkste voordelen van online verkopen: 24 uur per dag beschikbaar, snelle levering van producten en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org: ‘In de weken tussen Sinterklaas en kerst verwachten we dat de online webwinkels een weekomzet opbrengen van 120 miljoen euro, 30 miljoen meer dan de normale weekomzet.’ Dit jaar ziet Thuiswinkel.org vooral veel aandacht voor luxe producten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Volgens Thuiswinkel.org zijn de volgende online bestelde producten dit jaar het populairst tijdens kerst:
- Tablets (Apple & Android)
- ‘Vijftig Tinten Grijs’ box-set
- (Feestelijke) kleding en lingerie
- Kerst-cd van Michael Bublé
- Spelcomputers (PSP3, Xbox 360 & Wii: Just Dance 4 & Skylanders)
- Kookspullen, kookboeken, gourmet- en fonduesets
- Games (Call of Duty en FIFA 2013)
- Bordspellen
- Kerstversiering
- Geuren en parfums (Rituals & Chanel)
Pakketten
Het vertrouwen van de consument in webwinkelen is ook terug te zien in de groei van de pakketten, meldt Thuiswinkel.org In de weken voor Kerst bezorgt PostNL 37 procent meer pakketten dan in de rest van het jaar. Dat is in lijn met de verwachte omzetgroei bij webwinkels. In 2011 was de kerstperiode goed voor een stijging van 23 procent in pakkettenvolume.
De verwachting is dat de Kerstman en Sinterklaas samen ervoor gaan zorgen dat de online omzet voor heel 2012 uitkomt rond de 10 miljard euro, een stijging van 9 procent ten opzichte van 2011.
Webwinkel Coolblue meldt ook goede cijfers voor de afgelopen twee weken. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar boekte de onderneming tot de helft meer omzet. De omzet over heel 2011 bedroeg 115 miljoen euro. Uitschieters onder de geschenkartikelen zijn dit jaar e-readers (+172 procent) en tablets (+154 procent). Ook smartphones blijven populair onder de kerstboom, aldus Coolblue.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid