Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook fans reageren op zondag

Bedrijven plaatsen berichten op Facebook fanpagina's vooral doordeweeks. Facebook fans plaatsen echter de meeste reacties op zondag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrjiven laten hierdoor kansen liggen, aldus . Een grotere zondagse activiteit zou de betrokkenheid van Facebook fans aanzienlijk kunnen verhogen.

related partner content for mobile comes here

Yes2Web heeft onderzoek gedaan onder de tweeduizend grootste Facebook fanpagina’s van Nederland. Hieruit blijkt dat het aantal op bedrijfspagina’s geplaatste bberichten het afgelopen jaar is verdubbeld. Ook het aantal fans per fanpagina blijft stijgen (tot gemiddeld bijna elfduizend).

Facebook fans uiten hun betrokkenheid hoofdzakelijk met het toekennen van likes (80% van de reacties). Het aantal geschreven reacties (11%) en gedeelde berichten (9%) is veel minder.

In veel Facebook-strategieën ligt de nadruk nog steeds het vergaren van fans. Bepalend voor het daadwerkelijke bereik van een fanpagina, is echer in toenemende mate de betrokkenheid van de fans.

Om het volledige potentieel van Facebook als marktingplatform te benutten, is het daarom nodig om te kijken naar mogelijkheden om betrokkenheid te verhogen. Behalve dat bedrijven beter kunnen inspelen op de activiteit van Facebook fans in het weekeinde, is het ook belangrijk dat een reactie op een bericht veel meer exposure krijgt. Yes2Web adviseert bedrijven daarom meer waarde te hechten aan reacties en dit ook aan te moedigen door adequaat te reageren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in