Facebook fans reageren op zondag
Bedrjiven laten hierdoor kansen liggen, aldus Yes2Web. Een grotere zondagse activiteit zou de betrokkenheid van Facebook fans aanzienlijk kunnen verhogen.
Yes2Web heeft onderzoek gedaan onder de tweeduizend grootste Facebook fanpagina’s van Nederland. Hieruit blijkt dat het aantal op bedrijfspagina’s geplaatste bberichten het afgelopen jaar is verdubbeld. Ook het aantal fans per fanpagina blijft stijgen (tot gemiddeld bijna elfduizend).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaFacebook fans uiten hun betrokkenheid hoofdzakelijk met het toekennen van likes (80% van de reacties). Het aantal geschreven reacties (11%) en gedeelde berichten (9%) is veel minder.
In veel Facebook-strategieën ligt de nadruk nog steeds het vergaren van fans. Bepalend voor het daadwerkelijke bereik van een fanpagina, is echer in toenemende mate de betrokkenheid van de fans.
Om het volledige potentieel van Facebook als marktingplatform te benutten, is het daarom nodig om te kijken naar mogelijkheden om betrokkenheid te verhogen. Behalve dat bedrijven beter kunnen inspelen op de activiteit van Facebook fans in het weekeinde, is het ook belangrijk dat een reactie op een bericht veel meer exposure krijgt. Yes2Web adviseert bedrijven daarom meer waarde te hechten aan reacties en dit ook aan te moedigen door adequaat te reageren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid