Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Ook vrouwen gaan straks los met WK’

Dat concludeert Etos in ieder geval. De drogisterijketen vroeg 500 Nederlandse vrouwen naar hun Oranjegevoel. Wat blijkt? 39 procent…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert Etos in ieder geval. De drogisterijketen vroeg 500 Nederlandse vrouwen naar hun Oranjegevoel. Wat blijkt? 39 procent van deze vrouwen kijkt uit naar de voetbalwedstrijden van Oranje. ‘Eén op de tien vrouwen gaat zelfs zo ver dat ze haar kinderen of huisdier in het oranje uitdost tijdens de wedstrijden’, aldus .

related partner content for mobile comes here

69 procent van de vrouwen is van plan in eigen huis of bij een ander thuis naar de wedstrijden van Oranje te gaan kijken. Van de respondenten beslist 17 procent op het laatste moment waar zij de wedstrijd kijkt. Maar niemand van de ondervraagden woont een of meer wedstrijden in Zuid-Afrika bij. De meeste vrouwen kijken het liefst thuis met hun partner (27 procent), bij vrienden (26 procent), of familie (26 procent). Ook op vakantie wordt er door een enkeling afgestemd op het WK en er worden WK-buurtfeesten georganiseerd. Meer dan een derde van de vrouwen kijkt buiten het WK ook vrijwel altijd als het Nederlands elftal speelt.

Niet alleen voor de mannen is een wedstrijd van Nederland reden voor een feest, meer dan de helft van de Nederlandse vrouwen (53 procent) kleedt zich speciaal in oranje voor de wedstrijden, waarbij het oranje T-shirt van het Nederlands elftal het populairst is (54 procent). Favoriete opvolgers zijn een oranje hoed (46 procent) of toeter (28 procent). Deze vrouwen vinden het echter wel belangrijk dat ze er vrouwelijk uit blijven zien.

En dat is de aanleiding voor het bekendmaken van de onderzoeksresultaten, want ‘voor hen heeft Etos een hele collectie met stijlvolle oranje artikelen beschikbaar’: de Oranjeselectie. Die collectie werd vandaag in een ‘modeshow’ gepresenteerd op het Museumplein in Amsterdam.

Het bestaat onder meer uit oranje topjes, sjaals en slippers en is vanaf 31 mei verkrijgbaar in alle Etos-winkels. En, als klapper: de dames kunnen ook sparen voor Oranje-bedelarmbandjes, die samen een ‘unieke armband vormen’.

Ik onthoud mij van enig commentaar, dat laat ik gaarne aan de reageerders over. Maar beloof dat dit mijn laatste Oranje-WK-blogstukje is. En dat is vooral een belofte aan mezelf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in