Overslaan en naar de inhoud gaan

Nominaties voor Customer Performance Awards 2010 bekend

Voor de tweede keer, na intoductie eind vorig jaar, zijn de nominaties bekend van de Customer Performance Awards 2010. Een initiatief van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de tweede keer, na intoductie eind , zijn de nominaties bekend van de Customer Performance Awards 2010. Een initiatief van de Rijksuniversiteit Groningen, MIcompany en MetrixLab. Elk jaar wordt deze award uitgereikt voor verschillende sectoren. Vooral warenhuizen en energiebedrijven blijken het goed te doen. Een opvallende genomineerde is T-mobile. Temeer opvallend na de actie van Youp van 't Hek.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven uit de top honderd van de Nederlandse dienstverleners zijn genomineerd op basis van een grootschalig onderzoek onder ruim 5000 Nederlandse consumenten. Zij gaven hun mening over bedrijven waarvan zij zelf klant zijn. De awards worden op 1 februari 2011 uitgereikt aan bedrijven in zeven sectoren die relatief het best presteren op:

1. de geleverde waarde richting de klant (V2C: value to customer)
2. de toekomstige waarde van de klant voor het bedrijf (V2F: value to firm)

De volgende bedrijven zijn genomineerd, in de verschillende sectoren:

• Retail (Drogisterijen, Warenhuizen, Postorder online): Bol.com, Ikea, Kruidvat

• Financiële dienstverlening (Banken, Verzekeraars, Zorgverzekeraars): Centraal Beheer Achmea, Rabobank, Univé

• Energie (Energiemaatschappijen, Oliemaatschappijen): Delta, Essent, Shell

• Vervoer (Openbaar vervoer, vliegmaatschappijen): KLM/AirFrance, NS, RET

• Supermarkten: Albert Heijn, Dirk/Bas/Digros, Lidl

• Reizen (Vakantieparken, Reisorganisaties): Booking.com, Center Parcs, Landal Greenparks

• Telecom (Vast telecom (incl. kabel), Mobiele telecom): KPN, Tele2, T-Mobile

Opvallende dalers zijn de banken en het openbaar vervoer, waarbij de laatste onderaan de lijst bungelt.

Lees hier details van de uitslag.

Een interessant initiatief daar waar, weer duidelijk wordt waar de inspanningen goed voor zijn. Streven naar tevreden klanten. Degenen die onze salarissen betalen. Dat het onderwerp ook de 'gemiddelde Nederlander' bezighoudt, getuigt van reeds 36 reacties op een klein artikel hierover in het dagblad .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in