Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken niet in beroep over reclameborden

Heineken gaat niet in beroep tegen de uitspraak van de Reclame Code Commissie dat de bierbrouwer over reclameborden bij sportvereniging…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reclame Code Commissie oordeelde onlangs dat Heineken de borden bij sportvereniging Kampong in Utrecht moet weghalen. Ouders hadden een klacht ingediend omdat volgens hen te veel kinderen met de bierreclame werden geconfronteerd.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerder van zegt dat de bierbrouwer zich neerlegt bij de uitspraak, omdat het concern zich met zijn reclame niet wil richten op minderjarigen. Heineken neemt komend jaar de zogeheten boardingsituatie bij andere door zijn gesponsorde amateursportverenigingen onder de loep.

Daar waar nodig neemt de bierbrouwer samen met de clubs maatregelen en past 'de invulling van de sponsorovereenkomst aan', aldus de woordvoerder.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in