Overslaan en naar de inhoud gaan

Commpas wordt SuperRebel.com

Een versnelde actie in Breda: het onlangs failliet verklaarde Commpas Bureau voor merktactiek is afgelopen maandag overgenomen door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een versnelde actie in Breda: het onlangs failliet verklaarde Commpas Bureau voor merktactiek is afgelopen maandag overgenomen door .

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe crossmediabureau zou eigenlijk pas in januari worden gelanceerd, maar eigenaar/oprichter Lodewijk Varrossieau zag zich geroepen om SuperRebel.com, dat deel uitmaakt van diens GR8-netwerk, eerder het licht te doen zien.
In april van dit jaar zorgde het in 1992 opgerichte Compass nog voor beroering in de markt door zich als bureau (‘Het is gedaan met de belangrijke en objectieve rol van het reclamebureau an sich’, stond in een brief aan relaties) om een dag later verder te gaan als Bureau voor merktactiek.
Toch kwam die actie niet uit de lucht vallen, verklaart partner/client services director van het toenmalige bureau Rob Aanraad. ‘2009 was een heftig jaar. Niet alleen waren er kostenreducties bij een van onze grootste klanten PepsiCo, waarvoor we al het below-the line-werk deden, maar over de hele linie bemerkten we een terugloop in opdrachten.’
Commpas, dat in de toptijd 38 mensen telde (en een bruto bureau-inkomen van 2,3 miljoen), moest dientengevolge afbouwen tot 16 medewerkers op het dieptepunt enkele weken geleden (toen het bureau hoorde dat een van de grootste klanten was overgenomen door een grote internationale speler).
Uiteindelijk zijn vijf medewerkers overgegaan naar SuperRebel.com, onder wie behalve Aanraad ook oprichter Berry van Nes en het creatieve team Arjan Hoekstra en Roy Schellekens. SuperRebel wordt een ‘echt reclamebureau’, zegt Aanraad, die in het nieuwe bureau ook csd en lid van de directie is. Het zal intensief samenwerken met GR8 Industries (sports/entertainment) en richt zich op creatief werk; van campagneontwikkeling tot branded content, waarbij ook veel aandacht zal worden besteed aan nieuwe media als onderdeel van de middelenmix.

Meer vandaag in Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in