Kritiek op Kane-sponsoring Mascotte


De sponsoring is verder opvallend omdat reclame voor rookgerelateerde producten in Nederland verboden is. Maar vloeitjes zijn geen rookgerelateerde producten.
Op de 3 voor 12-site van de VPRO laat Milou Halbesma, woordvoerder van de KWF Kankerbestrijding weten de keuze van Kane niet te veroordelen. Trudy Prins, directeur van de Stichting Stivoro, is verontwaardigd over de samenwerking. ‘Een band met de bekendheid en het succes als Kane heeft dit soort sponsoring niet nodig.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKane laat in een statement weten kritiek op de samenwerking 'tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend te vinden'. ‘Kane en Mascotte werken samen om Kane-fans de exclusieve mogelijkheid te bieden, kaarten te winnen voor de '3xBter Pre-Listening' van ons nieuwe album.’ Op de inhoud van de beschuldigingen gaat men verder niet in.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid