Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen onrechtmatige reclame internetapotheek

Internetapotheek eFarma heeft het geding dat door de KNMP bij de Codecommissie Geneesmiddelenreclame (CGR) was aangespannen, in hoger…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de KNMP maakte eFarma onrechtmatig reclame voor geneesmiddelen. Dit zou volgens de koepelorganisatie van apothekers overmatig geneesmiddelengebruik stimuleren. De klacht van de KNMP werd ongegrond verklaard: naar het oordeel van de CGR is er geen sprake van reclame voor geneesmiddelen.

related partner content for mobile comes here

Zorgverzekeraar VGZ sloot eind 2003 een contract met eFarma om haar verzekerden een extra mogelijkheid te bieden om receptmedicijnen te verkrijgen. De afspraak betekent voor VGZ-verzekerden direct voordeel, doordat ze aan het einde van het jaar minimaal 17 euro op hun bankrekening ontvangen.
De Commissie onderschrijft het standpunt van eFarma dat de korting op geen enkele manier meer geneesmiddelengebruik bewerkstelligt. Dit is niet mogelijk, omdat er altijd een doktersrecept ten grondslag moet liggen aan elk medicijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in