Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetconsument wil veilige digitale domeinen

Persoonlijke digitale domeinen als e-mail, bankgegevens, muziekbestanden, foto's, aankoopstatus en verlanglijstjes moeten als het aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit onderzoek onder Amerikaanse consumenten, uitgevoerd door Harris Interactive, in opdracht van Sun Microsystems. De onderzoeksresultaten wijzen volgens het bureau op een toenemende druk op leveranciers om hun datacenters te voorzien van adequate toegankelijkheid, beveiliging en opslagcapaciteit.
94 procent van de consumenten maakt gebruik van digitale diensten. Beveiliging is voor 82 procent de belangrijkste eis voor online data, gevolgd door toegankelijkheid van de data (63 procent). Het merendeel van de respondenten verwacht geen tijdslimiet aan de beschikbaarheid van hun data. Foto's, online bankgegevens, muziek downloads en e-mail moeten dus op ieder moment te gebruiken zijn. De respondenten geven aan hiervoor niet te willen betalen, ook niet voor extra opslagcapaciteit.

related partner content for mobile comes here

Volgens Sun worden de digitale services en de bijbehorende explosie van elektronische data geholpen door schaalbare en goed beveiligde storage-oplossingen. Gustaaf Vossenaar, Marketing Manager Communications & PR van Sun Microsystems Nederland: ‘Aanbieders van digitale services moeten de hoge verwachtingen van consumenten ten aanzien van veiligheid en toegankelijkheid serieus nemen en hun systemen daarop inrichten. Het gaat er dus om datacenters te bouwen die uiteraard voldoende capaciteit hebben, en daarnaast veel aandacht besteden aan de manier waarop de data benaderd, gebruikt en verplaatst wordt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in