
Dat gebeurt vaker via internet dan marketeers denken.
Op de vraag aan de consument: wat was voor u de belangrijkste informatiebron bij de aanschaf van uw huidige auto?, scoren internet en de dealer ex aequo. Beide worden door 38 procent van de consumenten genoemd als de belangrijkste bron. Marketeers denken echter dat consumenten minder gebruik maken van internet en schatten de rol van de dealer hoger in.
En welke criteria zijn de belangrijkste bij de aanschaf van een auto? Dat blijken budget, betrouwbaarheid en specifieke eigenschappen van de auto. Marketeers weten dit redelijk goed in te schatten. Opmerkelijk is echter de score van de rationaliteit bij de besluitvorming. Marketeers denken dat bijna 80 procent van de consumenten kiest op basis van rationaliteit. In werkelijkheid is dit percentage ‘slechts’ 66 procent.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensIn het Tijdschrift voor Marketing worden maandelijks in de rubriek ‘Tribune’ 100 marketeers uit het Motivaction/Zakenpanel gevraagd voor verschillende onderwerpen te voorspellen wat de houding en mening is van de consument. De consument wordt eveneens ondervraagd, over hetzelfde onderwerp. De voorspellingen van de marketeers worden vervolgens vergeleken met de uitkomst van het onderzoek onder 400 consumenten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee