WRR: reclame geen taak Publieke Omroep


Dit zijn enkele aanbevelingen uit een dit weekeinde uitgelekt rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). De raad schrijft ook dat het commerciële deel van het medialandschap niet minder belangrijk is dan het publieke deel dat de overheid financiert. Het is achterhaald als de overheid zich blijft fixeren op de gesubsidieerde omroepen.
Staatssecretaris Van der Laan (Media) wil nog niet op het uitgelekte rapport reageren. Volgens een woordvoerster werkt zij nog enkele scenario's uit voor de toekomst van de omroepen en zijn er nog geen besluiten genomen over reclame of quizzen op de publieke omroep. Bij de presentatie van het WRR-rapport ‒ volgende week woensdag - zal de staatssecretaris een eerste korte reactie geven.
Voor de komende jaren pleit de raad voor een open model. De NOS wordt verantwoordelijk voor de nieuwsvoorziening. De omroepen verzorgen opinieprogramma's, maar moeten wel beter hun maatschappelijke verankering waarmaken. Verder moeten media die willen fuseren, daar ook meer dan nu ruimte voor krijgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan der Laans plannen met de Publieke Omroep lekten vrijdag al uit. Zij wil de macht van de omroepen in 2008 minimaliseren. Waarschijnlijk blijven er volgens haar visie maar twee publieke netten over. Daarop is dan geen luchtig vermaak meer te zien, zoals spelletjes en quizzen.
Bron: ANP/Volkskrant/Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid