Overslaan en naar de inhoud gaan

WRR: reclame geen taak Publieke Omroep

Vermaak, reclame en voorlichting vormen geen kerntaak van de Publieke Omroep van de toekomst. De Publieke Omroep hoeft ook geen volledig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zijn enkele aanbevelingen uit een dit weekeinde uitgelekt rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). De raad schrijft ook dat het commerciële deel van het medialandschap niet minder belangrijk is dan het publieke deel dat de overheid financiert. Het is achterhaald als de overheid zich blijft fixeren op de gesubsidieerde omroepen.
Staatssecretaris Van der Laan (Media) wil nog niet op het uitgelekte rapport reageren. Volgens een woordvoerster werkt zij nog enkele scenario's uit voor de toekomst van de omroepen en zijn er nog geen besluiten genomen over reclame of quizzen op de publieke omroep. Bij de presentatie van het WRR-rapport ‒ volgende week woensdag - zal de staatssecretaris een eerste korte reactie geven.

related partner content for mobile comes here

Voor de komende jaren pleit de raad voor een open model. De NOS wordt verantwoordelijk voor de nieuwsvoorziening. De omroepen verzorgen opinieprogramma's, maar moeten wel beter hun maatschappelijke verankering waarmaken. Verder moeten media die willen fuseren, daar ook meer dan nu ruimte voor krijgen.

Van der Laans plannen met de Publieke Omroep lekten vrijdag al uit. Zij wil de macht van de omroepen in 2008 minimaliseren. Waarschijnlijk blijven er volgens haar visie maar twee publieke netten over. Daarop is dan geen luchtig vermaak meer te zien, zoals spelletjes en quizzen.

Bron: ANP/Volkskrant/Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in