Overslaan en naar de inhoud gaan

Jos Birken blog haalt Financial Times

Onze nieuwe Molblogger Jos Birken stijgt in onze rangorde met stip naar nummer 1: zijn eigen weblog haalde de Financial Times met zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onze nieuwe Molblogger Jos Birken stijgt in onze rangorde met stip naar nummer 1: zijn eigen weblog haalde de Financial Times met zijn . Dat produceerde over Google gecensureerde Chinasite.

related partner content for mobile comes here

Dat bracht de Financial Times in het artikel (van een oude koppenmaker die niet snapt dat Google geen 'internet provider' mag noemen) met daarin het citaat dat Birken (zelf of tenminste zijn blog) de status van onsterfelijkheid geeft:

"Now many users feel the company has betrayed its principles.

"Suggested new motto: 'Don't Be Hypocrites'," wrote Singapore-based Jos Birken on an online column hosted by Google's own blog service.

"As of today, it's official. Google's 'Don't Be Evil' motto has withered in the face of China's opposition [to] maintaining any type of human rights within the Middle Kingdom's borders," Mr Birken wrote."

Loopt Birken nu het risico dat Google hem censureert? We gingen googelen. De weblog treedt niet direct naar voren, maar . Maar met eerst zoeken levert als bovenste resultaat zijn column , op zich al drie gevoelige engelse woorden. Nu zal Peking veronderstellen dat haar onderdanen verder geen Nederlands kennen maar ze kunnen wel met van Google-concurrent Altavista (Yahoo) de pagina eerst van het Nederlands naar het Engels vertalen en vervolgens van Engels naar Chinees. Als ik het Chinese Google-censuuropperhoofd zou zijn - lijkt me een heerlijke baan - dan wist ik het wel: eruit met Birken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in