Overslaan en naar de inhoud gaan

SpongeBob reclame onder vuur

SpongeBob SquarePants, ook in Nederland een breed verspreid tv-karakter van Nickelodeon voor kinderen, ligt onder vuur vanwege het gebruik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, ook in Nederland een tv-karakter van Nickelodeon voor kinderen, ligt onder vuur vanwege het gebruik van ervan in reclame door , de Brinta van Amerika.

related partner content for mobile comes here

over de opstand van consumentengroepen gericht tegen reclame met SpongeBob door Kellog's.

Het en de plus twee individuele ouders beginnen zelfs een rechtszaak tegen de exploitant van SpongeBob, mediaconcern Viacom, en Kellogg Company, omdat ze vinden dat de stripfiguur wordt ingezet voor doelgroepen - hele kleine kinderen ook - die weerloos zijn tegen reclame.

De groepen eisen een verbod op marketing met tv-figuren voor voedsel met een lage voedingswaarde. Ze beroepen zich op een strenge wet voor bescherming van consumenten in de staat Massachusetts.

Viacom zegt in een reactie dat ze juist zo zorgvuldig omgaat met haar merken en dat de zender Nickelodeon dit jaar 30 miljoen dollar stort in de kas Alliance for a Healthier Generation, die ongezond eten door kinderen tegengaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in