SpongeBob reclame onder vuur
SpongeBob SquarePants, ook in Nederland een breed verspreid tv-karakter van Nickelodeon voor kinderen, ligt onder vuur vanwege het gebruik van ervan in reclame door Kellog's, de Brinta van Amerika.
New York Times bericht over de opstand van consumentengroepen gericht tegen reclame met SpongeBob door Kellog's.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet Center for Science in the Public Interest en de Campaign for a Commercial-Free Childhood plus twee individuele ouders beginnen zelfs een rechtszaak tegen de exploitant van SpongeBob, mediaconcern Viacom, en Kellogg Company, omdat ze vinden dat de stripfiguur wordt ingezet voor doelgroepen - hele kleine kinderen ook - die weerloos zijn tegen reclame.
De groepen eisen een verbod op marketing met tv-figuren voor voedsel met een lage voedingswaarde. Ze beroepen zich op een strenge wet voor bescherming van consumenten in de staat Massachusetts.
Viacom zegt in een reactie dat ze juist zo zorgvuldig omgaat met haar merken en dat de zender Nickelodeon dit jaar 30 miljoen dollar stort in de kas Alliance for a Healthier Generation, die ongezond eten door kinderen tegengaat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid