Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouderen echt waardeloos?

Van Communicatie Online : ‘ Voor de campagne ‘Ouderen zijn waardeloos’  liet het NFO stickers ontwerpen met harde leuzen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van : ‘ Voor de campagne   liet het NFO stickers ontwerpen met harde leuzen als: 'Bezoek?! 1 keer per jaar is meer dan zat, ouwe!'.
Zo wil de stichting het welzijn van ouderen en in het bijzonder hun eenzaamheid onder de aandacht brengen.’
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

Het doel van deze campagne is natuurlijk een nobel streven, maar hoeveel mensen voelen zich daadwerkelijk aangesproken met zulke leuzen?

Die nieuwe welzijnswet deugt natuurlijk van geen kant: ouderen worden zelf verantwoordelijk gesteld voor hun zorg. Dat is, naar mijn mening, een gotspe. Een van de nare uitwassen van een westerse samenleving. Maar ik weet niet of een dochter, zoon, neef of nicht zich zal voelen aangesproken door zo’n boude uitspraak als: 'Bezoek?! 1 keer per jaar is meer dan zat, ouwe!’

Vanuit negativiteit mensen proberen aan te spreken op een eventueel knagende gevoel van schaamte.

Ik weet het niet, hoor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in