Dé 3 interessante trends en ontwikkelingen van 2012


1. Digital Curation / Content guiding
Ofwel het organiseren en het selecteren van content. In het enorme aanbod van content die digitaal verspreid wordt is content guiding het sleutel woord. Of het nu de search engines zijn die goede en unieke content moeten blijven herkennen of de publisher die de voor jou geschikte content op een juiste manier op een rij zet. Met als doel dat de gebruiker blijft vinden wat ie zoekt en vooral ook geprikkeld blijft met nieuwe content. Je wilt per slot niet alleen vinden wat je al zoekt, je wilt vooral verrast worden door nieuwe content. Als vanzelfsprekend speelt sociale media hierin een grote rol. Tips van vrienden/bekenden zijn het meest interessant omdat die vaak qua interesses en gedrag dicht bij je staan. Daarnaast is er een enorme behoefte aan onafhankelijke bronnen (zoals redacties) die op een goede manier zaken op een rij zetten. In het meest optimale geval geholpen door technologische middelen om de goede content zoveel mogelijk bij de goede ontvanger te krijgen.
Zie ook deze zeer interessante link met video uitleg: http://www.t36.eu/2012/07/digital-curation/
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
2. Second Screen
De enorme groei in het aantal mobiele devices word nu ook in de woonkamer zichtbaar. Volgens onderzoek van Nielsen wordt ondertussen door 86% van alle televisie kijkers regelmatig een mobiel apparaat gebruikt tijdens het kijken. Als vanzelfsprekend (maar nog weinig gedaan) schept dit nieuwe mogelijkheden voor marketeers. Je zou enorm interessante interactieve campagnes kunnen ontwikkelen, waarin de content van televisie samenkomt met die van het mobiele apparaat. Daarnaast is het multi screen advertising natuurlijk ook interessant. Onderzoek toont aan dat reclame herkenning enorm stijgt op het moment dat via verschillende kanalen relatief kort na elkaar een campagne zichtbaar is. In die zin is het ook aan te raden om een deel van het televisie budget onder te brengen op mobiel en tablet.
Zeer interessant om te lezen: http://www.frankwatching.com/archive/2012/06/11/second-screen-de-experts-van-rtl-en-sbs-aan-het-woord/
3. Content voor connected tv's
De belofte van connected televisies heeft een aantal jaren niet een enorme vlucht genomen. Sommigen hebben het zelfs al als een flop bestempeld. Echter de praktijk van 2012 is anders. 65% van de in 2012 verkochte televisies zullen connected zijn. Voeg daar nog aan toe dat Google en Apple nog op stoom moeten komen. Het scherm zelf is dan wellicht niet connected, maar via de set up box wordt deze techniek alsnog toegevoegd.
Er zal een ware explosie ontstaan op de beschikbare content voor deze connected televisies. Van vele extra (thema) kanalen en games, tot websites die zich zullen omvormen naar een formaat voor televisie, beter bekend als HTML5. Door deze ontwikkeling zal het lineair kijken ook weer meer terrein moeten gaan afstaan naar uitgesteld kijken en on-demand kijken.
Dit zal leiden tot de televisie van de toekomst. De consument kan genieten van dezelfde verscheidenheid aan content zoals ze deze nu al via de internet browser kan gebruiken.
Voor de adverteerders geldt dat het grootste marketing medium van allemaal open wordt gesteld voor dezelfde mogelijkheden die tot nu toe alleen maar op het web en via apps beschikbaar waren.
Bronnen: Frankwatching, T36 media, Mashable.com
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid