Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw verpakkingsdesign Andy

Andy vroeg Mountain Design om het design van de fles te verbeteren. Andy staat al heel lang op de schappen, maar het is dringen geblazen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om de ‘referentie in de categorie’ te blijven, vroeg Unilever aan Mountain om het functionele en emotionele karakter van het merk op de verpakkingen beter voelbaar te maken en de schapimpact te verhogen.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe design legt volgens Mountain een betere focus op het karakter van het merk Andy: vriendelijk, helpend, krachtig en lekker geurend.

Hoe? Het logo heeft een nieuwe en modernere typografie gekregen, waarbij de ‘n’ en de ‘d’ van het woord, samen met het rode dakje, het ‘schone’ huis van Andy vormen.

Zoek de verschillen

Ik heb het oude logo er even naast gelegd om te kunnen vergelijken: zo is het dakje bij het nieuwe logo wat verschoven naar rechts.

Het witte zonlicht schijnt ook feller achter en door het woordbeeld, waardoor het logo ‘zijn eigen sterke plek krijgt op de verpakking,’ aldus Mountain.

Het rode vlak onder het logo is verdwenen.

Mountain meldt verder dat in de tweede laag achter het ‘huis’ van Andy sfeerbeelden en de kleurcodering zijn geplaatst. Hiermee worden de geurvarianten zichtbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in