
Om de ‘referentie in de categorie’ te blijven, vroeg Unilever aan Mountain om het functionele en emotionele karakter van het merk op de verpakkingen beter voelbaar te maken en de schapimpact te verhogen.
Het nieuwe design legt volgens Mountain een betere focus op het karakter van het merk Andy: vriendelijk, helpend, krachtig en lekker geurend.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandClient Services Director - Media
ScheepensOnline marketeer
REEFHoe? Het logo heeft een nieuwe en modernere typografie gekregen, waarbij de ‘n’ en de ‘d’ van het woord, samen met het rode dakje, het ‘schone’ huis van Andy vormen.
Zoek de verschillen
Ik heb het oude logo er even naast gelegd om te kunnen vergelijken: zo is het dakje bij het nieuwe logo wat verschoven naar rechts.
Het witte zonlicht schijnt ook feller achter en door het woordbeeld, waardoor het logo ‘zijn eigen sterke plek krijgt op de verpakking,’ aldus Mountain.
Het rode vlak onder het logo is verdwenen.
Mountain meldt verder dat in de tweede laag achter het ‘huis’ van Andy sfeerbeelden en de kleurcodering zijn geplaatst. Hiermee worden de geurvarianten zichtbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee