Nederlaag Oranje kost miljoenen


De supermarkten lopen circa 20 miljoen euro mis, schat Joop Holla van onderzoeksbureau GFK. Volgens Holla moeten ze ook beperkt houdbare producten als Oranjekoeken, -chocola en -chips gaan afprijzen of weggooien. En dat kost ook een paar miljoen euro. De supermarkten zouden zijn uitgegaan van een plaats in de kwartfinale. Volgens Holla was de Oranjekoorts al gedaald na het verlies tegen Duitsland: 'De consument was er al wel klaar mee.'
De horeca-ondernemers lopen voor ongeveer 12,5 miljoen euro omzet mis. De versieringen en de televisieschermen in de cafés kunnen worden weggehaald. Heineken laat weten dat tv-spots meteen worden geschrapt. Wat dat aan extra omzet kost, wil het bedrijf niet zeggen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSupermarkten Plus is gestopt met de juichbandjes, maar dat was ook de bedoeling. Plus spreekt van een geslaagde actie. Bij C1000 gaan de geluksvogels de kast in. Albert Heijn stopt met de actie op Facebook, want die was gericht op het Nederlands elftal. Wel gaat AH nog twee weken door met de Panini-voetbalplaatjes.
De Ster had de tarieven berekend op een plaats van Nederland in de finale. Nu Oranje eruit ligt, geeft de Ster meteen een korting van 50 procent.
Bron: NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid