Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlaag Oranje kost miljoenen

De uitschakeling van het Nederlands elftal op het EK kost het bedrijfsleven tientallen miljoenen euro's. Adverteerders staken hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De supermarkten lopen circa 20 miljoen euro mis, schat Joop Holla van onderzoeksbureau GFK. Volgens Holla moeten ze ook beperkt houdbare producten als Oranjekoeken, -chocola en -chips gaan afprijzen of weggooien. En dat kost ook een paar miljoen euro. De supermarkten zouden zijn uitgegaan van een plaats in de kwartfinale. Volgens Holla was de Oranjekoorts al gedaald na het verlies tegen Duitsland: 'De consument was er al wel klaar mee.'

related partner content for mobile comes here

De horeca-ondernemers lopen voor ongeveer 12,5 miljoen euro omzet mis. De versieringen en de televisieschermen in de cafés kunnen worden weggehaald. Heineken laat weten dat tv-spots meteen worden geschrapt. Wat dat aan extra omzet kost, wil het bedrijf niet zeggen.

Supermarkten Plus is gestopt met de juichbandjes, maar dat was ook de bedoeling. Plus spreekt van een geslaagde actie. Bij C1000 gaan de geluksvogels de kast in. Albert Heijn stopt met de actie op Facebook, want die was gericht op het Nederlands elftal. Wel gaat AH nog twee weken door met de Panini-voetbalplaatjes.

De Ster had de tarieven berekend op een plaats van Nederland in de finale. Nu Oranje eruit ligt, geeft de Ster meteen een korting van 50 procent.

Bron: NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in