Overslaan en naar de inhoud gaan

BETC bakt pizza voor geeks

(FR) BETC Paris gaat in zee met een pizzabakker om reclame voor een tv-kanaal te maken. Marketing voor de underdog.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke communicatiestrategie kies je als jouw potentiële klanten nou niet echt onder de hipste doelgroepen vallen? Dan creëer je een antiheld. BETC Paris deed dit voor de kabelzender MCM. Het kanaal begon 20 jaar geleden als muziekvideozender. Onlangs hebben ze de programmering flink uitgebreid met manga, horror en extreme sporten. Typisch iets voor echte 'geeks' om hun tanden in te zetten.

related partner content for mobile comes here

Bestelzombies
Doelgroep: geeks, dus. Om dit betweterige, bankhangende, sociaal niet al te actieve en reclame-kritische publiek te bereiken kozen ze voor directe communicatie. Via de maag welteverstaan. Daartoe werd samengewerkt met Speed Rabbit Pizza, de grootste pizza-aan-huisleverancier in Frankrijk. Er werden speciale MCM-pizza's gebakken, met titels als Pizza Monster Truck en Pizza Zombie Crush. De dozen werden ontworpen door Gerald Parel, illustrator bij Marvel Comics, de bekende stripseries waar 'geeks' dol op zijn. Een mobiele bestelapp en bezorging door zombies maakten het feest compleet.

Burgermannetjes
Merken kiezen wel vaker voor associatie met de underdog. Ooit koos de Duitse hypotheker LBS er bewust voor om de bank te zijn voor 'Spiesser' – plat Duits voor een saai burgermannetje. In een spotje van BBDO Düsseldorf verzucht de dochter van een bohemien dat haar vriendinnetjes in een echt huis wonen. 'Dat zijn Spiessers' zegt pa. Tot zijn grote ontsteltenis antwoordt zij daarop dat ze dan later ook graag Spiesser wil worden. En dan staat de Landes Bau-Sparkasse voor haar klaar.

Klant: MCM
Bureau: BETC RSCG, Parijs
Global CD: Stéphane Xiberras
CD: Ivan Beczkowski & Christophe Clapier
Copywriter: Esteban Lebouc
Art director: David Tamayo

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Klant: Landes Bau-Sparkasse
Bureau: BBDO Düsseldorf
Copywriter: Anke Heuser
Art director: Heike Schugens
Regie: Martin Schmid

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in