BETC bakt pizza voor geeks


Welke communicatiestrategie kies je als jouw potentiële klanten nou niet echt onder de hipste doelgroepen vallen? Dan creëer je een antiheld. BETC Paris deed dit voor de kabelzender MCM. Het kanaal begon 20 jaar geleden als muziekvideozender. Onlangs hebben ze de programmering flink uitgebreid met manga, horror en extreme sporten. Typisch iets voor echte 'geeks' om hun tanden in te zetten.
Bestelzombies
Doelgroep: geeks, dus. Om dit betweterige, bankhangende, sociaal niet al te actieve en reclame-kritische publiek te bereiken kozen ze voor directe communicatie. Via de maag welteverstaan. Daartoe werd samengewerkt met Speed Rabbit Pizza, de grootste pizza-aan-huisleverancier in Frankrijk. Er werden speciale MCM-pizza's gebakken, met titels als Pizza Monster Truck en Pizza Zombie Crush. De dozen werden ontworpen door Gerald Parel, illustrator bij Marvel Comics, de bekende stripseries waar 'geeks' dol op zijn. Een mobiele bestelapp en bezorging door zombies maakten het feest compleet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Burgermannetjes
Merken kiezen wel vaker voor associatie met de underdog. Ooit koos de Duitse hypotheker LBS er bewust voor om de bank te zijn voor 'Spiesser' – plat Duits voor een saai burgermannetje. In een spotje van BBDO Düsseldorf verzucht de dochter van een bohemien dat haar vriendinnetjes in een echt huis wonen. 'Dat zijn Spiessers' zegt pa. Tot zijn grote ontsteltenis antwoordt zij daarop dat ze dan later ook graag Spiesser wil worden. En dan staat de Landes Bau-Sparkasse voor haar klaar.
Klant: MCM
Bureau: BETC RSCG, Parijs
Global CD: Stéphane Xiberras
CD: Ivan Beczkowski & Christophe Clapier
Copywriter: Esteban Lebouc
Art director: David Tamayo
Klant: Landes Bau-Sparkasse
Bureau: BBDO Düsseldorf
Copywriter: Anke Heuser
Art director: Heike Schugens
Regie: Martin Schmid
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid