Oscar Diele (Spil Games) Marketeer of the Year 2012
De jury over Oscar Diele: ‘Oscar Diele is een nieuwe marketeer. Technologie ligt boven in zijn gereedschapskist, naast accountability en innovatie. Niets is heilig, alles kan beter. En succes is zijn deel. Diele is met Spil Games wereldwijd marktleider in online gaming geworden. Maandelijks trekken de spelletjesplatformen van Spil Games ruim 180 miljoen unieke spelers wereldwijd. Het online bereik van Spil Games is meer dan verdubbeld sinds Dieles komst in mei 2009. Zijn belangrijkste succes is dat het consumer engagement zeven maal zo groot is geworden in de afgelopen twee jaar dat Diele voor Spil Games werkt.
Diele ziet zichzelf als een ‘disruptive marketeer’. Gedurende zijn carrière (Wehkamp, Marktplaats) heeft hij online technologie ingezet om de bestaande business te modelleren, producten en marktbewerking te vernieuwen. Diele stimuleert zijn team om doorlopend nieuwe dingen te testen. De creativiteit zit dan wel bij de marketeers, maar de klant bepaalt welk idee wint, aldus Diele.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDiele vertegenwoordigt voor de jury de nieuwe generatie marketeers die alle technologische ontwikkelingen optimaal weet in te zetten (online marketing, social engagement, mobile websites et cetera). Doordat Diele ook in de drivers seat voor product development zit, heeft hij de mogelijkheid om de total user-experience te beïnvloeden en is hij in staat de afhankelijkheid van advertentie-inkomsten significant terug te brengen.
De andere twee genomineerden waren Michel Schaeffer (bol.com) en Bert Habets (RTL).
Het interview dat Tijdschrift voor Marketing met de winnaar had, en de interviews met de overige genomineerden, vindt u terug in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing, dat morgen op de mat valt.
Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid