Overslaan en naar de inhoud gaan

Oscar Diele (Spil Games) Marketeer of the Year 2012

Oscar Diele (Spil Games) is vanavond uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2012. ‘Diele vertegenwoordigt de nieuwe generatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De jury over Oscar Diele: ‘Oscar Diele is een nieuwe marketeer. Technologie ligt boven in zijn gereedschapskist, naast accountability en innovatie. Niets is heilig, alles kan beter. En succes is zijn deel. Diele is met Spil Games wereldwijd marktleider in online gaming geworden. Maandelijks trekken de spelletjesplatformen van Spil Games ruim 180 miljoen unieke spelers wereldwijd. Het online bereik van Spil Games is meer dan verdubbeld sinds Dieles komst in mei 2009. Zijn belangrijkste succes is dat het consumer engagement zeven maal zo groot is geworden in de afgelopen twee jaar dat Diele voor Spil Games werkt.

related partner content for mobile comes here

Diele ziet zichzelf als een ‘disruptive marketeer’. Gedurende zijn carrière (Wehkamp, Marktplaats) heeft hij online technologie ingezet om de bestaande business te modelleren, producten en marktbewerking te vernieuwen. Diele stimuleert zijn team om doorlopend nieuwe dingen te testen. De creativiteit zit dan wel bij de marketeers, maar de klant bepaalt welk idee wint, aldus Diele.

Diele vertegenwoordigt voor de jury de nieuwe generatie marketeers die alle technologische ontwikkelingen optimaal weet in te zetten (online marketing, social engagement, mobile websites et cetera). Doordat Diele ook in de drivers seat voor product development zit, heeft hij de mogelijkheid om de total user-experience te beïnvloeden en is hij in staat de afhankelijkheid van advertentie-inkomsten significant terug te brengen.

De andere twee genomineerden waren Michel Schaeffer (bol.com) en Bert Habets (RTL).

Het interview dat Tijdschrift voor Marketing met de winnaar had, en de interviews met de overige genomineerden, vindt u terug in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing, dat morgen op de mat valt.

Marketeer of the Year is een jaarlijkse verkiezing, georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing, Platform Innovatie in Marketing (PIM), Google en USG Capacity.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in