Volkskrant komt met luxe magazine
NRC Handelsblad kwam september vorig jaar al met de glossy DeLUXE (zes keer per jaar, advertentiepaginatarief: €22.500). Vanaf september dit jaar start ook de Persgroep met een luxe uitgave van Volkskrant Magazine. De gelumbeckte special komt op die vijf zaterdagen in plaats van het gewone magazine. Dat zegt hoofdredacteur van De Volkskrant, Philippe Remarque. De Persgroep hoopt met de uitgave adverteerders in het hogere lifestyle en luxesegment te trekken.
Verder wordt op de redactie van De Volkskrant gewerkt aan een restyling van het zaterdagpakket op Berliner-formaat. Dat gaat V Weekeinde heten en bestaat uit vier katernen: Media, Wetenschap, Boeken en Reizen. Volgens Remarque is het niet de bedoeling om de zaterdagkaternen in het V-pakket inhoudelijk uit te kleden. ‘We blijven bij Boeken en Wetenschap dezelfde diepgang bieden, maar de manier waarop we het gaan presenteren, zal de zaterdagkrant wel toegankelijker maken.’ De wetenschapsredactie gaat volgens Remarque onder leiding van ex-NWT hoofdredacteur Maarten Keulemans wel meer onderwerpen brengen die brede groepen aanspreken. Daartoe is ook Tonie Mudde van populairwetenschappelijk magazine Quest aangetrokken (december 2011). Maar ‘populairwetenschappelijk’ dekt volgens de hoofdredacteur niet de lading van het ‘nieuwe’ katern Wetenschap. ‘We brengen ook nog veel zware kost.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEerder werd al bekend dat het katern Het Vervolg wordt vervangen door een geheel nieuw, verdiepend tabloidkatern. Dat katern zal worden geleid door Kustaw Bessems, vroeger politiek redacteur bij De Pers. Onlangs onderging Volkskrant Magazine een restyling onder de nieuwe chef Corinne van Duin en art director Jaap Biemans. Remarque: ‘We willen de zaterdagkrant aan de ene kant meer weekendgevoel geven, en aan de andere kant meer diepgang.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid