Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkskrant komt met luxe magazine

Een dikker, glossy en gelumbeckt Volkskrant Magazine. Dat verschijnt vanaf september vijf keer per jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NRC Handelsblad kwam september vorig jaar al met de glossy DeLUXE (zes keer per jaar, advertentiepaginatarief: €22.500). Vanaf september dit jaar start ook de Persgroep met een luxe uitgave van Volkskrant Magazine. De gelumbeckte komt op die vijf zaterdagen in plaats van het gewone magazine. Dat zegt hoofdredacteur van De Volkskrant, Philippe Remarque. De Persgroep hoopt met de uitgave adverteerders in het hogere lifestyle en luxesegment te trekken.

related partner content for mobile comes here

Verder wordt op de redactie van De Volkskrant gewerkt aan een restyling van het zaterdagpakket op Berliner-formaat. Dat gaat V Weekeinde heten en bestaat uit vier katernen: Media, Wetenschap, Boeken en Reizen. Volgens Remarque is het niet de bedoeling om de zaterdagkaternen in het V-pakket inhoudelijk uit te kleden. ‘We blijven bij Boeken en Wetenschap dezelfde diepgang bieden, maar de manier waarop we het gaan presenteren, zal de zaterdagkrant wel toegankelijker maken.’ De wetenschapsredactie gaat volgens Remarque onder leiding van ex-NWT hoofdredacteur Maarten Keulemans wel meer onderwerpen brengen die brede groepen aanspreken. Daartoe is ook Tonie Mudde van populairwetenschappelijk magazine Quest aangetrokken (december 2011). Maar ‘populairwetenschappelijk’ dekt volgens de hoofdredacteur niet de lading van het ‘nieuwe’ katern Wetenschap. ‘We brengen ook nog veel zware kost.’

Eerder werd al bekend dat het katern Het Vervolg wordt vervangen door een geheel nieuw, verdiepend tabloidkatern. Dat katern zal worden geleid door Kustaw Bessems, vroeger politiek redacteur bij De Pers. Onlangs onderging Volkskrant Magazine een restyling onder de nieuwe chef Corinne van Duin en art director Jaap Biemans. Remarque: ‘We willen de zaterdagkrant aan de ene kant meer weekendgevoel geven, en aan de andere kant meer diepgang.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in