Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Dijk (Landmarkt) versmarketeer 2012

Harm-Jan van Dijk van Landmarkt is de versmarketeer van het jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er waren 10 versmarketeers genomineerd voor deze prijs. De 10 mochten tijdens het Versevent in de Floriade hun case pitchen.

related partner content for mobile comes here

De jury koos voor Landmarkt omdat het ‘een prachtig voorbeeld van experience marketing is, die zich richt op de lichtgroene consument, met veel aandacht voor de medewerkers. Juryvoorzitter Vincent Deenen: ‘Landmarkt verbindt de lokale producent aan de lokale consument. De beleving is enorm, hét voorbeeld voor de retail. Voor ons bij uitstek de Versmarketeer van het Jaar 2012.’

Op nummer 2 eindigde Peter Beukers van LePerron –een ambachtelijk en biologische bakker op markten. Naast de broodwagens op markten heeft hij winkels in Intratuin vestigingen en Plus supermarkten, een prachtige franchise formule, aldus de jury.

Jan Gerard de Graaf van Fishmasters eindigde op de derde plaats en ging er ook vandoor met de Business to Business award. ‘Jan Gerard de Graaf heeft met zijn twee labels LoVet en PureFish zijn nek uitgestoken in de viswereld. Hiermee maakt hij ambachtelijke en eerlijke vis weer betaalbaar en beschikbaar. Prachtig voorbeeld van een zeer geslaagde BtoB case’, licht de 1 jury toe.

Peter Kolster van OKvlees.nl kwam op de vierde plek terecht met zijn online verkoop van biologisch vlees. Via twitter genereert hij zijn klanten en levert hij het af op 2400 plekken in Nederland. Deze eenmanszaak weet op innovatieve wijze met klein budget, grote slagen te maken.

Crowdfunder Buitengewone Varkens bereikte de vijfde plaats. Crowdfunding binnen Versmarketing is écht nieuw en nog niet eerder gezien. De varkens van Buitengewone Varkens lopen buiten vrij rond, consumenten en dus de investeerders, krijgen hun bedrag terug in producent voor varkensvlees, aldus de jury.

De publieksprijs, GameChanger van het jaar genaamd, ging naar Wim Meulenkamp van Buitengewone Varkens. De varkens lopen altijd buiten in bos en akker. Daarnaast heeft het bedrijf een unieke manier van ambassadeurs en fondsenwerven met crowdfunding en crowdsourcing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in