Heineken sponsort sportprogramma’s RTL
Onder de noemer ‘RTL Viert De Zomer’ starten de twee vanaf 4 juni met de RTL 4-programma’s VI Oranje, gevolgd door Tour du Jour en daarna De Spelen, dat live vanuit het Holland Heineken House in Londen wordt uitgezonden.
Daarnaast verbindt biermerk Amstel met ingang van het nieuwe voetbalseizoen zijn naam aan het RTL 7-programma Voetbal International.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHans Böhm, marketingdirecteur van Heineken Nederland, licht het allemaal toe in een persbericht: ‘RTL en Heineken vinden elkaar op het snijvlak van sport en entertainment; op die momenten dat er naar sport wordt gekeken onder het genot van een lekker biertje. Maar natuurlijk ook als er sportprestaties gevierd kunnen worden, zoals in het Holland Heineken House.’
Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland, reageert: ‘Sport verbindt, naast Heineken Nederland en RTL geldt dat zeker voor Nederlanders onderling. Dat sentiment is de reden dat RTL zijn sportactiviteiten wil uitbreiden. We hebben in Heineken Nederland de ideale partner gevonden. In deze deal worden media, entertainment en marketing verenigd en dat biedt ongekende mogelijkheden om de consument op nieuwe manieren te activeren.’
Hoe Heineken en RTL het partnership precies gaan invullen, wordt verder niet uitgelegd. Misschien hebben de 2 ook een paar digitale verrassingen in petto, bijvoorbeeld in de vorm van second screen apps. Heineken Star Player meets The Voice of Holland Thuiscoach, bijvoorbeeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid