Aegon overwoog stappen tegen reclames Brand New Day


De Aegon-top heeft er vanaf gezien, vanwege mogelijke negatieve publicitaire bijeffecten, meldt AM Nieuws. Er was de vrees dat Brand New Day juist wacht op de eerste verzekeraar die een rechtszaak begint, om nog meer publiciteit te krijgen. Bovendien heeft Aegon weinig behoefte aan een inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de producten.
Anderzijds meent Aegon dat Brand New Day misleidende vergelijkende reclames maakt en ook inbreuk pleegt op het merkrecht. Zo wordt bijvoorbeeld in commercials met de Drukwerk-klassieker ‘Je loog tegen mij’ onrechtmatig gebruikgemaakt van het merkrecht van Aegon.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAegon ziet vooralsnog af van juridische stappen. Jan Driessen zegt tegen AM NIeuws: 'In de eerste reclames van Brand New Day zag je logo’s in beeld van ons, Nationale-Nederlanden, Reaal, Delta Lloyd en ASR. Sinds ASR een deel van de aandelen heeft gekocht, zie je ASR ineens niet meer terug.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid