Overslaan en naar de inhoud gaan

Recordmaand mei Discovery Networks

Discovery Networks beleefde een recordmaand in mei. Het totale marktaandeel in de doelgroep 20-49 in mei groeide met 29 pct naar 3,8 pct in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee realiseert de zendergroep de beste maandscore sinds januari 2009. Dit is volgens het mediabedrijf mede te danken aan de donderdag ‘Trouwen’ thema-avond voor TLC met een marktaandeel van 2,1 pct in de doelgroep Vrouw 20-49. Ook de introductie van de ‘Discovery Helden’ en het veilinggenre op Channel resulteren in de groei.

related partner content for mobile comes here

In de doelgroep Vrouw 20-34 is TLC in mei uitgekomen op een marktaandeel van 2,0 pct. Ook in de doelgroep Vrouw 20-49 heeft TLC met 1,5 pct marktaandeel een recordmaand gerealiseerd. TLC was daarmee de elfde zender van Nederland. In dezelfde periode wist Discovery Channel in de doelgroep Man 20-49 met 23 pct te groeien naar een marktaandeel van 3,9 procent (hele dag). In de doelgroep jonge mannen (20-34) wist de zender 4,6 pct te behalen (+21 pct). Discovery Channel was daarmee de negende zender van Nederland.

Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: 'De thema-avonden op TLC doen het erg goed en de non-fictie programma’s blijken de juiste snaar te raken bij vele vrouwen. Ook de introductie van onze Helden-campagne eind april werpt duidelijk zijn vruchten af en daarnaast vorm het veilinggenre een nieuw fundament van Discovery Channel.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in