Recordmaand mei Discovery Networks


Hiermee realiseert de zendergroep de beste maandscore sinds januari 2009. Dit is volgens het mediabedrijf mede te danken aan de donderdag ‘Trouwen’ thema-avond voor TLC met een marktaandeel van 2,1 pct in de doelgroep Vrouw 20-49. Ook de introductie van de ‘Discovery Helden’ en het veilinggenre op Discovery Channel resulteren in de groei.
In de doelgroep Vrouw 20-34 is TLC in mei uitgekomen op een marktaandeel van 2,0 pct. Ook in de doelgroep Vrouw 20-49 heeft TLC met 1,5 pct marktaandeel een recordmaand gerealiseerd. TLC was daarmee de elfde zender van Nederland. In dezelfde periode wist Discovery Channel in de doelgroep Man 20-49 met 23 pct te groeien naar een marktaandeel van 3,9 procent (hele dag). In de doelgroep jonge mannen (20-34) wist de zender 4,6 pct te behalen (+21 pct). Discovery Channel was daarmee de negende zender van Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: 'De thema-avonden op TLC doen het erg goed en de non-fictie programma’s blijken de juiste snaar te raken bij vele vrouwen. Ook de introductie van onze Helden-campagne eind april werpt duidelijk zijn vruchten af en daarnaast vorm het veilinggenre een nieuw fundament van Discovery Channel.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid