Overslaan en naar de inhoud gaan

Resultaten Ahold onder druk

De resultaten van supermarktconcern Ahold stonden in het eerste kwartaal onder druk, onder meer door moeilijke marktomstandigheden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderneming zag de winst dalen, terwijl de omzet met 1,9 procent groeide tot 9,7 miljard euro, zo maakte Ahold woensdag bekend. Het concern kon in de eerste periode van dit jaar wel profiteren van de paasinkopen, maar moest ook de 'langzame' week na de feestdagen in de rapportage meenemen. Dat was vorig jaar niet het geval, waardoor de resultaten dit jaar lager uitvielen. Verder had Ahold al begin maart laten weten een iets trager eerste kwartaal te verwachten. De periode waarover Ahold woensdag rapporteerde liep tot 22 april.

related partner content for mobile comes here

De nettowinst kwam uit op 282 miljoen euro. Dat is ruim 3 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijfsresultaat lag ruim 6 procent lager op 416 miljoen euro. De resultaten waren minder sterk dan analisten hadden verwacht.

In de loop van het kwartaal verbeterde de onderliggende trend, aldus Ahold-topman Dick Boer. Ook de omzetontwikkeling in het tweede kwartaal bestempelt de onderneming als bemoedigend. Eerder zei Boer dat 2012 waarschijnlijk lastig jaar wordt voor de levensmiddelensector.

In de Verenigde Staten steeg de omzet in het eerste kwartaal met 2,8 procent. In Nederland was dat 1,2 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in