Fashionchick en Bol.com winnen affiliateprijs
In totaal moesten 5 genomineerden hun case presenteren aan publiek, dat daarna mocht stemmen. Deze stemmen telden voor 30 procent mee in het eindoordeel, de jurystemmen voor de overige 70 procent.
De Publisher Award ging naar Fashionchick. De andere genomineerde voor deze prijs was ArtiestenNieuws.nl.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamDe jury zei onder de indruk te zijn van de stap die de site heeft gemaakt van een site die gebaseerd is op productfeeds naar een volgende generatie affiliatesites, namelijk die met een geheel eigen gezicht. Het meest lovenswaardig vindt de jury dat Fashionchick aan het eigen merk bouwt, met een eigen schoenenlijn en offline acties. ‘Hiermee wordt een vluchtig en relatief dun affiliateconcept omgevormd tot een solide concept met een bestaansrecht voor de lange termijn’, aldus de jury.
De drie genomineerden voor de Advertiser Award waren Bol.com (foto), Essent / Storm MC en Centraal Beheer Achmea / Zanox-M4N. Uiteindelijk koos men voor Bol.com, vanwege de bouw van een eigen affiliate programma en de keuze voor een eigen koers in zaken als cookietijd. Opvallend en positief vindt de jury dat Bol.com in zijn programma speciale aandacht heeft voor de kleinere affiliates, waar veel advertisers zich juist richten op de paar groten. Ook het bieden van tools voor affiliaties, zoals de API en het feit dat zij de tevredenheid van affiliaties als doel vooraf stelde, overtuigde de jury dat Bol.com affiliatiemarketing buitengewoon serieus neemt.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid