Overslaan en naar de inhoud gaan

Change!

Obama won… voor mij geen nieuws. Nooit eerder stond een Amerikaanse presidentskandidaat zo mooi te praten en zat ie vooraf zo sterk in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Change, we can believe in’ was slechts een prima pay-off van een sterk merk. Als vakidioot kon je zien dat het Obama-merk weergaloos gemarket was.

related partner content for mobile comes here

Niets ontbrak, anchor persons, enorme media-inkoop (over de 100 miljoen mediadollars alleen in de maand oktober!!) maar vooral het mediamieke van de tv-illusionist Obama maakte van McCain een oude kreupele man die weinig nieuws zou brengen.

Het lijkt erop dat Obama de man is die de verandering van het nieuwe westerse denken inluidt. Obama begrijpt in ieder geval de kracht van de media en weet daar feilloos op in te springen via events, blogs, interactieve platforms et cetera. Obama is net met een co-create site gekomen (kijk maar eens op change.gov) waar mensen geprikkeld worden hun ideeën over een beter functionerende overheid te delen. Iedereen moet meehelpen te veranderen.

Change is de winnende term. Het is wachten op een nieuw merk dat zo gaat heten. De term ‘change’ is op alle organisaties van toepassing. Op overheden, de maatschappij maar ook op bedrijven en op u.

Waarom is BMW nog steeds zo succesvol in een slecht lopende auto-industrie? Dat komt omdat ze een paar jaar geleden een nieuwe koers hebben ingezet. Dat ze innovatie sterk doorgevoerd hebben en met nieuwe inzichten komen.

Dat geldt niet alleen voor bedrijven/segmenten in nood maar eigenlijk voor iedereen. Als bedrijf is luisteren naar je opdrachtgevers en beïnvloeders een key-issue.

Dus (even terug naar de orde van de dag): kom op Sanoma! Wijs de kritiek op de tariefkaarten niet van de hand (zie voorpagina Adformatie 46).
Loop voorop! Wees de first mover in je markt en doe wat aan je openheid wat betreft tariefkaarten. Koppel dat aan oplagen, bereikseffecten, sales-effecten enzovoort.
Kortom Change!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in