Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkade merk van het jaar 2008 en een hele reeks prijzen bij het Retailgala...

Hoe komt het toch dat elke organisatie meent een eigen prijs te moeten uitgeven?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren was het weer de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), die Verkade tot Merk van het Jaar 2008 verkoos.

related partner content for mobile comes here

De FNLI heeft de award toegekend aan het 'merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector'.

Ik zou zeggen dat merken als Campina en Coca-Cola veel groter en sterker zijn, maar goed. Ze hebben het zelf aan de supermarktklant gevraagd en die kwam tot Verkade. Op twee staat Douwe Egberts en op drie Pickwick.

Het was de tweede editie van de 'FNLI Merk van het Jaar Award'. De Award is in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie in samenwerking met EFMI Business School in Leusden en onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux in Dongen, om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen.

De merken zijn via een consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.

De volgende merken hebben het hoogst gescoord in zeven verschillende subcategorieën:

1. Categorie bier: Grolsch

2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts

3. Categorie snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade

4. Categorie kruidenierswaren overig: Unox

5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Mona

6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hertog

7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Het EFMI en GfK hebben op basis van het onderzoek een gepubliceerd.

En oh ja, gisteren waren er ook de met een stroom aan prijzen.

Pearle won de Adformatie Retail Jaarprijs Retailreclame.

Hema kreeg de Hansnel Groep Retail Jaarprijs Crossmedia.

Hema ontving ook de Publieksprijs voor de Beste Winkelketen van Nederland. In 2003 won Hema deze prijs ook. De afgelopen drie jaar ging de prijs naar Ikea.

De Vakjury benoemde Rivièra Maison tot Beste Winkelketen.

Alle winnaars van de Retail Jaarprijzen 2008 op een rijtje.

Hoofdprijzen

Vakjuryprijs Beste Winkelketen Rivièra Maison

Vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel Kindercompagnie (Lithoijen)

Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland: HEMA

Publieksprijs Beste Zelfstandige Winkel van Nederland: Ballengooyen Modes (Dussen)

Naamsgebonden deelprijzen

Accon avm Retail Jaarprijs Beste Starter: Mooi Parfumerie (Leiderdorp)

Adformatie Retail Jaarprijs Retailreclame: Pearle

Benschop Retail Jaarprijs Retaildesign: Sooco Footbar (Enschede)

Hansnel Groep Retail Jaarprijs Crossmedia: HEMA

HBD Retail Jaarprijs 'Leukste winkel om bij te werken': De Vries Slaapcomfort (Malden)

Intres Retail Jaarprijs Innovatie: Morgana Franchise

KCH Retail Jaarprijs Human Capital: Perry Sport Utrecht

Lukkien Retail Jaarprijs Click or Brick: Bol.com

MANDEV Retail Jaarprijs Beste Service: Wijnkoperij Henri Bloem

Torex Retail Jaarprijs ICT: Enroute de Lucht Tankstations

Pfff....het is wel veel. Uit de wandelgangen vernam ik dat ook de Telegraaf met een Brand of The Year-prijs komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in