'Bedrijfsnaam een van de belangrijkste marketingtools'
Kreeg een berichtje van Joachim ter Haar, managing partner van naamgevingsbureau Zigila. Hij wil graag een stelling voorleggen aan de MolBlog-lezers:
'De meeste startende ondernemers kiezen hun bedrijfsnaam veel te onzorgvuldig; vaak wordt pas op het allerlaatst, binnen een half uurtje, een naam bedacht.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
'Dit terwijl de bedrijfsnaam een van de belangrijkste marketingtools is!
Een slecht gekozen naam breekt je uiteindelijk op, bijvoorbeeld bij een uitbreiding van het productassortiment of een expansie naar het buitenland. Daarom zeg ik: een slimme ondernemer draait het proces om en begint veel eerder in het bedrijfopstartproces met de marketing, zoals het bedenken van een passende naam, om latere ellende te voorkomen.'
Wat vinden jullie? Hoe belangrijk is de bedrijfsnaam? En op welk moment in het opstarten van het bedrijf moet je aan de naam gaan denken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid