Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe poll: Welke bureaus krijgen eerder last van de kredietcrisis?

Reclamebureau N=5 maakte onlangs een campagne en commercial voor het IJslandse Icesave, maar kan nu fluiten naar zijn centen. En in de VS…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclamebureau N=5 maakte onlangs een campagne en commercial voor het IJslandse Icesave, maar kan nu fluiten naar zijn centen. En in de VS voelt de interactieve bureausector de financiële crisis aan den lijve, de een wat meer dan de ander. Adweek schreef er .

related partner content for mobile comes here

Vooral bureaus met klanten in de financiële sector hebben zorgen. De sector maakt zich dan ook op voor zwaar weer.

Bureaus schrappen bijvoorbeeld in hun eigen marketingbudget, nemen minder personeel aan en stellen een verhuizing naar een groter pand uit.

Maar: Traditionele bureaus zullen de kredietcrisis veel meer voelen dan de interactieve bureaus, zo menen weer veel interactievelingen.

Want marketeers gaan juist in een tijd als deze over op 'slimmere' marketingacties, met meetbaar effect.

Daarbij maken consumenten ook steeds vaker gebruik van online kanalen, dus dan is de keuze snel gemaakt. Zo hopen de digitale bureaus.

Aan de andere kant kun je zeggen dat bedrijven op dit moment kritisch naar hun marketingbudget kijken en prioriteiten zullen stellen. Lopende zaken gaan dan door, maar met zoiets 'experimenteels' als mobiel wordt bijvoorbeeld nog even gewacht...

Maar, zo zeggen de interactieve bureaus weer: wij werken de laatste jaren erg hard aan een solide band met onze opdrachtgevers. Langetermijnrelaties moeten het worden, zodat we nooit meer een crisis meemaken als na de dotcom-crash.
Daarbij heeft internet zich nu wel bewezen in marketingland...

Wat denkt u, gaan in het ergste geval de reclamebureaus last krijgen, of worden het toch weer de interactieve bureaus?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in