Nieuwe poll: Welke bureaus krijgen eerder last van de kredietcrisis?
Reclamebureau N=5 maakte onlangs een campagne en commercial voor het IJslandse Icesave, maar kan nu fluiten naar zijn centen. En in de VS voelt de interactieve bureausector de financiële crisis aan den lijve, de een wat meer dan de ander. Adweek schreef er een stuk over.
Vooral bureaus met klanten in de financiële sector hebben zorgen. De sector maakt zich dan ook op voor zwaar weer.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBureaus schrappen bijvoorbeeld in hun eigen marketingbudget, nemen minder personeel aan en stellen een verhuizing naar een groter pand uit.
Maar: Traditionele bureaus zullen de kredietcrisis veel meer voelen dan de interactieve bureaus, zo menen weer veel interactievelingen.
Want marketeers gaan juist in een tijd als deze over op 'slimmere' marketingacties, met meetbaar effect.
Daarbij maken consumenten ook steeds vaker gebruik van online kanalen, dus dan is de keuze snel gemaakt. Zo hopen de digitale bureaus.
Aan de andere kant kun je zeggen dat bedrijven op dit moment kritisch naar hun marketingbudget kijken en prioriteiten zullen stellen. Lopende zaken gaan dan door, maar met zoiets 'experimenteels' als mobiel wordt bijvoorbeeld nog even gewacht...
Maar, zo zeggen de interactieve bureaus weer: wij werken de laatste jaren erg hard aan een solide band met onze opdrachtgevers. Langetermijnrelaties moeten het worden, zodat we nooit meer een crisis meemaken als na de dotcom-crash.
Daarbij heeft internet zich nu wel bewezen in marketingland...
Wat denkt u, gaan in het ergste geval de reclamebureaus last krijgen, of worden het toch weer de interactieve bureaus?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid