Overslaan en naar de inhoud gaan

'Klap voor detailhandel blijft uit'

Een klap vergelijkbaar met de 'rampjaren' 2003 en 2004 blijft de Nederlandse detailhandel bespaard. Supermarkten zullen volgend jaar de kar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de kleding-, elektronica- en meubelbranche lijkt een omzetdaling onvermijdelijk.'Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek van ING over de verwachtingen voor de Nederlandse detailhandel in 2009. De onderzoekers van de bank verwachten dat ondanks de economische teruggang, de omzet in de winkels volgend jaar vrijwel stabiel blijft op 80 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Dat de gevolgen van de kredietcrisis lijken mee te gaan vallen, heeft volgens de ING-economen vooral te maken met een verwachte daling van de inflatie door de sterk teruglopende olieprijs. Verder probeert de overheid de consumentenbestedingen op peil te houden met het uitstellen van de btw-verhoging en het afschaffen van de WW-premie (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in