Overslaan en naar de inhoud gaan

Multichannel shoppers: voorkeur voor online shoppen

Het is dit jaar voor het eerst dat online aankopen populairder zijn bij multichannel shoppers dan cadeaus kopen in winkels, zo blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is dit jaar voor het eerst dat online aankopen populairder zijn bij multichannel shoppers dan cadeaus kopen in winkels, zo blijkt uit het Amerikaanse onderzoek .

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek werd verricht door E-Tailing Group. Bijna 50 procent van de ondervraagde 1.000 shoppers geeft aan dat ze van plan zijn hun kerstinkopen online te doen, 44 procent geeft aan dat in de winkels te doen.

Redenen die worden gegeven voor online shoppen zijn: tijd besparen (88 procent), moeilijk vindbare producten vinden (84 procent), groter aanbod (83 procent), het mijden van de drukte in winkels (83 procent). Geld besparen wordt als vijfde reden genoemd (80 procent).

De verwachting is dat vanwege het huidige economische klimaat 52 procent van de ondervraagden minder kerstinkopen zal doen dan vorig jaar.

72 procent geeft aan eerst online naar productinformatie te zoeken voordat men tot aankoop overgaat. 91 procent verwacht hetzelfde aantal of net iets meer als vorig jaar online te kopen.

Gemak en efficiëntie hebben consumenten vertrouwd met online kopen gemaakt. Dat is volgens E-tailing Group te zien doordat er meer producten uit meerdere categorieën worden verkocht en dat er meer gebruik wordt gemaakt van tools en informatie.

De belangrijkste reden om niet online aankopen te doen, zijn de hoge verzendkosten, zo geeft 78 procent van de ondervraagden aan. Geen verzendkosten en aanbiedingen staan bovenaan het lijstje om wel online producten te kopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in