Multichannel shoppers: voorkeur voor online shoppen


Het is dit jaar voor het eerst dat online aankopen populairder zijn bij multichannel shoppers dan cadeaus kopen in winkels, zo blijkt uit het Amerikaanse onderzoek ‘Mindset of the Multi-Channel Shopper Holiday Survey'.
Het onderzoek werd verricht door E-Tailing Group. Bijna 50 procent van de ondervraagde 1.000 shoppers geeft aan dat ze van plan zijn hun kerstinkopen online te doen, 44 procent geeft aan dat in de winkels te doen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRedenen die worden gegeven voor online shoppen zijn: tijd besparen (88 procent), moeilijk vindbare producten vinden (84 procent), groter aanbod (83 procent), het mijden van de drukte in winkels (83 procent). Geld besparen wordt als vijfde reden genoemd (80 procent).
De verwachting is dat vanwege het huidige economische klimaat 52 procent van de ondervraagden minder kerstinkopen zal doen dan vorig jaar.
72 procent geeft aan eerst online naar productinformatie te zoeken voordat men tot aankoop overgaat. 91 procent verwacht hetzelfde aantal of net iets meer als vorig jaar online te kopen.
Gemak en efficiëntie hebben consumenten vertrouwd met online kopen gemaakt. Dat is volgens E-tailing Group te zien doordat er meer producten uit meerdere categorieën worden verkocht en dat er meer gebruik wordt gemaakt van tools en informatie.
De belangrijkste reden om niet online aankopen te doen, zijn de hoge verzendkosten, zo geeft 78 procent van de ondervraagden aan. Geen verzendkosten en aanbiedingen staan bovenaan het lijstje om wel online producten te kopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid