Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse industrie neemt Ik Kies Bewust-logo over

De Amerikaanse industrie neemt waarschijnlijk het Ik Kies Bewust-logo over als vrijwillig etiketteringsinstrument. Grote fabrikanten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat melden verschillende Amerikaanse media. Inmiddels hebben enkele grote producenten en retailers, zoals Wal-Mart, Coca-Cola, General Mills, Kellogg, ConAgra Foods, PepsiCo en Unilever, hun medewerking toegezegd aan het zogenaamde Smart Choices-systeem.

related partner content for mobile comes here

Smart Choices lijkt erg op Ik Kies Bewust (IKB), een initiatief waarin Unilever een belangrijke rol speelt. Het concern heeft er nooit een geheim van gemaakt het logo wereldwijd te willen inzetten.

De organisatie achter Smart Choices is de zogenaamde . Hierin zitten vertegenwoordigers van de overheid, bedrijfsleven, wetenschap en NGO's.

Unilever trots

'Unilever is er trots op dat het in dit branchebreed initiatief een belangrijke rol heeft gespeeld', aldus Amanda Sourry, senior vice president and general manager for foods Unilever USA.

Het logo, dat qua vormgeving en kleurstelling iets afwijkt van het IKB-logo, bevat informatie over het aantal calorieën per portie en het aantal porties.

Net als bij het IKB-logo moeten de producten voldoen aan criteria ten aanzien van het (verzadigd) vetgehalte, toegevoegde suikers, zout en transvet. Ook moeten de producten bepaalde hoeveelheden aan vezels, calcium en bepaalde vitamines bevatten.

De eerste logo's zullen naar verwachting medio 2009 op verpakkingen verschijnen.

Bron: EVMI

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in