Amerikaanse industrie neemt Ik Kies Bewust-logo over
Dat melden verschillende Amerikaanse media. Inmiddels hebben enkele grote producenten en retailers, zoals Wal-Mart, Coca-Cola, General Mills, Kellogg, ConAgra Foods, PepsiCo en Unilever, hun medewerking toegezegd aan het zogenaamde Smart Choices-systeem.
Smart Choices lijkt erg op Ik Kies Bewust (IKB), een initiatief waarin Unilever een belangrijke rol speelt. Het concern heeft er nooit een geheim van gemaakt het logo wereldwijd te willen inzetten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe organisatie achter Smart Choices is de zogenaamde Keystone Center Food and Nutrition Roundtable. Hierin zitten vertegenwoordigers van de overheid, bedrijfsleven, wetenschap en NGO's.
Unilever trots
'Unilever is er trots op dat het in dit branchebreed initiatief een belangrijke rol heeft gespeeld', aldus Amanda Sourry, senior vice president and general manager for foods Unilever USA.
Het logo, dat qua vormgeving en kleurstelling iets afwijkt van het IKB-logo, bevat informatie over het aantal calorieën per portie en het aantal porties.
Net als bij het IKB-logo moeten de producten voldoen aan criteria ten aanzien van het (verzadigd) vetgehalte, toegevoegde suikers, zout en transvet. Ook moeten de producten bepaalde hoeveelheden aan vezels, calcium en bepaalde vitamines bevatten.
De eerste logo's zullen naar verwachting medio 2009 op verpakkingen verschijnen.
Bron: EVMI
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid