Overslaan en naar de inhoud gaan

Vluchten of vechten?

Als tegenslag dreigt vallen mensen terug op oude gewoonten. Vluchtgedrag, een instinct uit de oertijd. Zo primair reageren ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In sommige gevallen wel, ja. Megalomane projecten waarvan vooraf het rendement onbekend is verdienen het om in de ijskast gezet te worden. Maar nieuwe vormen van online adverteren bieden juist in deze tijden uitkomst. Dan denk ik vooral aan vormen die dicht op de huid van de consument zitten, zoals mobile advertising en social media marketing. De mobiele telefoon is een verlengstuk van onszelf geworden en de gemiddelde Nederlander is lid van 2,7 sociale netwerken. Hoeveel dichter kan je op de huid van de consument zitten?

related partner content for mobile comes here

Het veelgehoorde argument is dat deze vormen nog niet uitgekristalliseerd zijn. Maar daar ligt juist het grote voordeel! Publishers zijn namelijk ook nog hard op zoek naar het juiste business model en staan daardoor nog open voor diverse vormen van commerciële samenwerking. Dit in tegenstelling tot display advertising (buttons, banners e.d.) of het traditionele adverteren op RTV waar de speelruimte in de business modellen, en dus ook in de prijs, zijn grenzen kent.

Om dieper in te gaan op social media marketing; door hier slim meeom te gaan kan een adverteerder met relatief weinig inspanningen heel dichtbij de consument komen. Yme Bosma verzuchtte laatst nog in de Adformatie dat 30.000 vrouwen en meisjes op praten over H&M maar dat dit bedrijf hier zelf in geen velden of wegen te bekennen is. Niet als deelnemer, maar ook niet door middel van content integratie. Daarnaast zie ik dat er ook op zakelijk gebied weinig gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden die een netwerk als biedt voor personeelswerving en worden opkomende sterren aan het social media firmament zoals en nog nauwelijks in marketing- en mediaplannen meegenomen. Terwijl adverteren op dergelijke netwerken relatief goedkoper en efficiënter kan dan het traditionele adverteren

De keuze is aan de adverteerder: vecht die om zijn doelgroep te bereiken of vlucht die in traditionele advertentievormen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in