Hema en Pearle winnaars Retail Jaarprijzen
Het publiek koos voor Hema, terwijl de vakjury de award toekende aan woondecoratiespecialist Rivièra Maison. Het is de tweede keer dat Hema de publieksprijs ontvangt, de eerste keer was dat in 2003. Het doorbreekt daarmee de hegemonie van Ikea dat de award drie maal achtereen won. Klanten waarderen Hema vooral om de prijs-kwaliteitverhouding van haar producten. 556.000 stemmen werden uitgebracht voor de Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland, een recordaantal.
De vakjury kende de award voor de Beste Winkelketen van Nederland toe aan Rivièra Maison. De sfeer in de winkels past bij het merk en sluit aan op de belevingswereld van de doelgroep, vond de jury.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaPearle, winnaar van de Jaarprijs Retailreclame, liet twee genomineerden achter zich: Steps en HEMA. De jury, die voorgezeten werd door Gwendolyn Sens, roemde de twee ‘knappe campagnes’ ‘Veilig-op-Weg' en 'WenWeken’ als ‘grappige, tot de verbeelding sprekende TV-commercials met een strakke timing en excellente casting’. Naast de creatieve invulling noemde de jury consistentie en herkenbaarheid als sterke punten.
Veertien awards had de Stichting Retail Jaarprijs in totaal te vergeven. Voor het eerst werd dit jaar de Lukkien Retail Jaarprijs Click or Brick award toegekend. Voor deze prijs zijn webwinkels vergeleken met fysieke winkels op basis van overeenkomstige aspecten. Bol.com had de primeur de award binnen te slepen. De Benschop Retail Jaarprijs Retaildesign ging dit jaar naar Sooco Footbar in Enschede.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid