Overslaan en naar de inhoud gaan

NYTimes: Feestdagen somber voor retailers

De retailjaarprijzen zijn net uitgereikt aan ketens als Pearle en HEMA maar ondertussen valt er weinig te vieren voor de retailers. Met de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De retailjaarprijzen zijn net uitgereikt aan ketens als Pearle en HEMA maar ondertussen valt er weinig te vieren voor de retailers. Met de belangrijkste verkoopperiode van het jaar in het zicht, word je niet blij als je de van oktober (die NYTimes vandaag publiceerde) bekijkt.

related partner content for mobile comes here

Nordstrom, met een collectie voor het hele gezin, heeft in oktober ruim 15% minder verkocht in vergelijking met vorig jaar. Het zijn dus niet alleen de dure formules die lijden onder de crisis, want The Gap leverde ook maar even ruim 12% in. De daling was nog het grootst bij Neiman Marcus en Bergdorf Goodman (beide van de Neiman-groep): 27,6%, maar ook Abercrombie & Fitch leverde 20% in.

Het derde kwartaal liet een daling in consumentenuitgaven zien van 3,1%; de grootste daling sinds 1980. De formules die zich op het lagere segment storten, lieten groeicijfers zien. Een logisch resultaat van de kredietcrisis, lijkt me.

Wallmart heeft goed geboerd tijdens Halloween en ziet de feestdagen vol vertrouwen tegemoet: "We see more customers shopping more often at Wal-Mart," aldus Eduardo Castro-Wright, Wallmart's president en chief executive. De kans is groot dat de kerstbomen massaal ingeslagen gaan worden bij de Lidl. Mocht het nou nog slechter gaan dan vrees ik dat geen naaldboom in onze bossen meer veilig is de komende feestdagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in