Overslaan en naar de inhoud gaan

MerkPartnership

Het is allemaal prachtig, al die bijtitels voor reclame en communicatiebureaus die langskomen. Maar vooral ook al die strategieën waarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De werkelijkheid is anders. Het gevecht om de snaar bij opdrachtgevers te raken is in volle gang en zal zich volgend jaar naar onder de gordel verplaatsen.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe denken over strategie en communicatie voor Merken begint steeds meer te draaien. Niet alleen de interactieve media worden steeds actiever maar ook de verbreding van menig traditioneel communicatiebureau vindt meer en meer plaats. Er komen uitbreidingen bij en interne dependances, lees ik in Adformatie. Eigenlijk niks nieuws onder de hemel.

Het middelenvrije denken doet (wat laat) haar algemene intrede, hoewel er nog steeds pagina's vol bureaus zich ook daar nauwelijks mee bezighouden. Er zijn natuurlijk heilige gelovers in specialisatie.

Het is allemaal wat laat en achterhaald. Er wordt nauwelijks gekeken naar de behoefte van de Consumens doormiddel van haar gedrag of naar de werkelijke behoefte van opdrachtgevers. Na "no cure no pay", na "succeshonorering" horen we eigenlijk niks meer over het mee dragen van de risico"s die strategie en communicatie nou eenmaal met zich meebrengt.

Co-creation is meer een Consumens gebeuren dan dat communicatie en Merkenprofs er zich mee bezighouden.
Maar de toekomst ligt toch echt bij het risicodragend partnership tussen communicantoren en de Merken.

Niks geen vrijblijvende creatieve pirouettes maar samen met Merken ondernemend communicatie ontwikkelen.

Het wordt tijd dat de bureaus en al die loslopende strategen en creatieven ondernemerschap gaan tonen. Dat is waar Merken naar snakken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in