MerkPartnership


De werkelijkheid is anders. Het gevecht om de snaar bij opdrachtgevers te raken is in volle gang en zal zich volgend jaar naar onder de gordel verplaatsen.
Het nieuwe denken over strategie en communicatie voor Merken begint steeds meer te draaien. Niet alleen de interactieve media worden steeds actiever maar ook de verbreding van menig traditioneel communicatiebureau vindt meer en meer plaats. Er komen uitbreidingen bij en interne dependances, lees ik in Adformatie. Eigenlijk niks nieuws onder de hemel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet middelenvrije denken doet (wat laat) haar algemene intrede, hoewel er nog steeds pagina's vol bureaus zich ook daar nauwelijks mee bezighouden. Er zijn natuurlijk heilige gelovers in specialisatie.
Het is allemaal wat laat en achterhaald. Er wordt nauwelijks gekeken naar de behoefte van de Consumens doormiddel van haar gedrag of naar de werkelijke behoefte van opdrachtgevers. Na "no cure no pay", na "succeshonorering" horen we eigenlijk niks meer over het mee dragen van de risico"s die strategie en communicatie nou eenmaal met zich meebrengt.
Co-creation is meer een Consumens gebeuren dan dat communicatie en Merkenprofs er zich mee bezighouden.
Maar de toekomst ligt toch echt bij het risicodragend partnership tussen communicantoren en de Merken.
Niks geen vrijblijvende creatieve pirouettes maar samen met Merken ondernemend communicatie ontwikkelen.
Het wordt tijd dat de bureaus en al die loslopende strategen en creatieven ondernemerschap gaan tonen. Dat is waar Merken naar snakken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid