Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever zoekt de strijd met Albert Heijn

Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever heeft vandaag drie halve pagina's in de dagbladen om één ding duidelijk te maken: zijn belangrijkste klant Albert Heijn heeft het echt helemaal mis door te denken dat zijn huismerken beter zijn.

related partner content for mobile comes here

Unilever beeldt het AH-huismerk af en zet zijn eigen A-merk er naast en betoogt: "Ah, we gaan vergelijken?"

En dan natuurlijk het verhaal dat Calvé Pindakaas, Sun Extra power vaatwastabletten en Robijn wasverzachter véééél beter zijn dan het AH-huismerk.

Want: 'Wij hebben een heel team van experts in dienst, die dag in dag uit, bezig zijn om onze tabletten te verbeteren. Natuurlijk vinden wij het goed dat er een alternatief is. Maar beter? Die vergelijking durven wij best aan'.

Opmerkelijk, want normaal pakt Unilever retailer AH met fluwelen handschoenen aan.

AH is immers voor de Unilevermerken toch het belangrijkste afzetkanaal. Kennelijk is de actie waarbij AH in een in de winkel het eigen huismerk naast het A-merk zet en mensen zelf laat oordelen welke merk het beste voor de beste prijs is, in het verkeerde keelgat geschoten.

Grappig dat Unilever toch weer naar het massamediale antwoord grijpt.
Ze hadden natuurlijk gewoon voor de AH-winkels moeten gaan staan met het aanbod om het huismerk om te ruilen voor een echt A-merk.

Of ze hadden een AH-hate-site kunnen opzetten waarin teleurgestelde gebruikers van de huismerken hun gal spuwen. Of ze hadden....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in