Nielsen krijgt concurrentie van MediaXim


Voor het meten van de reclamebestedingen in 2009, krijgt Nielsen er volgend jaar een concurrent bij. Het Belgische bedrijf MediaXim, dat in Nederland onder andere actief is voor SKO en Intomart GfK, gaat vanaf 1 januari 2009 de reclamebestedingen meten. De uitingen (ADview) en de daaraan gekoppelde plaatsings- of uitzendschema's (ADstat) zijn dan de volgende werkdag beschikbaar op de website van MediaXim. Van het JIC-model wordt afgeweken. MediaXim zal voor eigen rekening en risico gaan exploiteren en de voordelen van een JIC zullen zoveel mogelijk terugkomen in een samenwerkingsmodel.
Er zal grote waarde worden gehecht aan een gebruikersgroep die de wensen en verlangens van de gebruikers kenbaar zal maken en vooral in de beginfase een belangrijke rol zal spelen in de keuze van de te registreren media en elementen en de tarieven waartegen de bruto reclamebestedingen zullen worden berekend. De registratie van MediaXim zal zich ook uitstekend ontlenen voor concurrentie-analyses en bewijsnummering.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS"Na het uitschijven van de tender door BVA en PMA voor dit onderzoek heeft MediaXim als enige een offerte uitgebracht. BVA verwacht op basis van deze offerte en de ervaring die ze meebrengen vanuit België dat MediaXim een goed product levert. Dit vertrouwen is mede gebaseerd op het feit dat een werkgroep, bestaande uit adverteerders, mediabureaus en exploitanten er voor zorgt dat de data zorgvuldig tot stand komt en dat de vragen zoals gesteld in de RFP ook worden beantwoord", aldus Helen Faasse, directeur van BVA.
Johan Smit, directeur van het PMA: "Alle bij het PMA aangesloten media adviesbureaus zullen individueel een contract voor de afname van mediabestedingsdata afsluiten met MediaXim. De aanbieding van MediaXim was op bijna alle punten beter dan die van de huidige leverancier. Voor het PMA was een belangrijke overweging dat MediaXim bereid is de afnemers mee te laten denken over het hoe en wat van de registratie. Met name voor het constant wijzigende internet is dat van belang."
Of MediaXim een geduchte concurrent zal worden van Nielsen, moet nog blijken. Voor mediabureaus is het een gezonde zaak: zij krijgen nu relatief goedkoper toegang tot de reclamebestedingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid