Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen krijgt concurrentie van MediaXim

Voor het meten van de reclamebestedingen in 2009, krijgt Nielsen er volgend jaar een concurrent bij. Het Belgische bedrijf MediaXim, dat in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het meten van de reclamebestedingen in 2009, krijgt er volgend jaar een concurrent bij. Het Belgische bedrijf , dat in Nederland onder andere actief is voor SKO en Intomart GfK, gaat vanaf 1 januari 2009 de reclamebestedingen meten. De uitingen (ADview) en de daaraan gekoppelde plaatsings- of uitzendschema's (ADstat) zijn dan de volgende werkdag beschikbaar op de website van MediaXim. Van het JIC-model wordt afgeweken. MediaXim zal voor eigen rekening en risico gaan exploiteren en de voordelen van een JIC zullen zoveel mogelijk terugkomen in een samenwerkingsmodel.

related partner content for mobile comes here

Er zal grote waarde worden gehecht aan een gebruikersgroep die de wensen en verlangens van de gebruikers kenbaar zal maken en vooral in de beginfase een belangrijke rol zal spelen in de keuze van de te registreren media en elementen en de tarieven waartegen de bruto reclamebestedingen zullen worden berekend. De registratie van MediaXim zal zich ook uitstekend ontlenen voor concurrentie-analyses en bewijsnummering.

"Na het uitschijven van de tender door en PMA voor dit onderzoek heeft MediaXim als enige een offerte uitgebracht. BVA verwacht op basis van deze offerte en de ervaring die ze meebrengen vanuit België dat MediaXim een goed product levert. Dit vertrouwen is mede gebaseerd op het feit dat een werkgroep, bestaande uit adverteerders, mediabureaus en exploitanten er voor zorgt dat de data zorgvuldig tot stand komt en dat de vragen zoals gesteld in de RFP ook worden beantwoord", aldus Helen Faasse, directeur van BVA.

Johan Smit, directeur van het PMA: "Alle bij het PMA aangesloten media adviesbureaus zullen individueel een contract voor de afname van mediabestedingsdata afsluiten met MediaXim. De aanbieding van MediaXim was op bijna alle punten beter dan die van de huidige leverancier. Voor het PMA was een belangrijke overweging dat MediaXim bereid is de afnemers mee te laten denken over het hoe en wat van de registratie. Met name voor het constant wijzigende internet is dat van belang."

Of MediaXim een geduchte concurrent zal worden van Nielsen, moet nog blijken. Voor mediabureaus is het een gezonde zaak: zij krijgen nu relatief goedkoper toegang tot de reclamebestedingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in