Outdoorreclame rukt op
Drie partijen ¯ JC Decaux, Clear Channel en CBS ¯ beheersen de Europese outdoormarkt. Gezamenlijk ligt hun aandeel tussen de 50 en 75…
De hoge concentratie is niet per definitie een nadeel. Zeker niet als je het afzet tegen de versnippering op andere reclamemarkten, zoals tv: voor merken maakt de geconsolideerde markt het eenvoudiger om outdoormedia in te kopen en een sterke campagne te voeren.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Belangrijker nog: consolidatie leidt tot meer professionaliteit en hogere investeringen in nieuwe (digitale, interactieve) systemen en processen. Dat verklaart misschien waarom het aandeel outdoorreclame het afgelopen decennium sterk is gegroeid (nu 8 procent van alle mediabestedingen), ten koste van andere media.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid