Overslaan en naar de inhoud gaan

Outdoorreclame rukt op

Drie partijen ¯ JC Decaux, Clear Channel en CBS ¯ beheersen de Europese outdoormarkt. Gezamenlijk ligt hun aandeel tussen de 50 en 75…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De hoge concentratie is niet per definitie een nadeel. Zeker niet als je het afzet tegen de versnippering op andere reclamemarkten, zoals tv: voor merken maakt de geconsolideerde markt het eenvoudiger om outdoormedia in te kopen en een sterke campagne te voeren.

related partner content for mobile comes here

Belangrijker nog: consolidatie leidt tot meer professionaliteit en hogere investeringen in nieuwe (digitale, interactieve) systemen en processen. Dat verklaart misschien waarom het aandeel outdoorreclame het afgelopen decennium sterk is gegroeid (nu 8 procent van alle mediabestedingen), ten koste van andere media.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in