Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne 'IkKan' moet werkzoekenden aanvuren

Om meer mensen aan het werk te krijgen voert het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de komende drie jaar campagne onder de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne wil mensen helpen om anders naar zichzelf, naar elkaar en naar werk te kijken. Minister Donner en staatssecretaris Aboutaleb hebben deze week gezamenlijk de aftrap gegeven en de website gelanceerd. Voor de campagne is een bedrag van 6 miljoen euro uitgetrokken.

related partner content for mobile comes here

Het doel van de campagne is dat mensen leren om anders te kijken naar mensen, meer te kijken naar wat zij kunnen in plaats van wat zij niet kunnen. De overheid vertelt niet wat iemand moet doen, maar zet aan tot nadenken over wat je kunt. Iedereen kan iets wat nuttig is op de arbeidsmarkt. Daarnaast biedt de campagne ook gereedschap om zelf werk te maken van werk. In de campagne wordt niet uitgegaan van de beperkingen die mensen hebben of ondervinden, maar van de mogelijkheden, vaardigheden en ervaringen die zij hebben.

De campagne richt zich op mensen die nog geen werk hebben, maar laat ook aan werkgevers zien dat zij op een andere manier kunnen kijken naar wat nodig is om een functie te vervullen. Op die manier kunnen werkzoekenden, werkgevers en organisaties, zoals het LWI, UWV, CWI, uitzendbureaus en onderwijsinstellingen, de kansen op een geslaagde 'match' vergroten.

De campagne besteedt veel aandacht aan het creëren van concrete mogelijkheden. Op diverse evenementen in het land en op de website vinden werkzoekenden, werkgevers en professionals relevante informatie, handige links, en voorbeelden ter inspiratie om aan de slag te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in