Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren kunnen gewoon drank kopen

Jongeren doen minder vaak een poging om aan alcoholhoudende drank te komen. Maar als ze het willen kopen, dan lukt het in de meeste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een tweejaarlijks onderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA). De VWA blijft streng controleren op leeftijdsgrenzen om de verkoop van alcohol aan jongeren verder terug te dringen. Uit het onderzoek blijkt dat jongeren onder de 16 jaar in alle sectoren steeds minder proberen om drank te kopen. Bij de horeca en de supermarkten is dit percentage meer dan gehalveerd van respectievelijk 13 procent en 14 procent in 2001 naar 5 procent in 2007. Het bestellen van sterke drank in horecagelegenheden laat ongeveer hetzelfde beeld zien.

related partner content for mobile comes here

Hier staat tegenover dat de kans dat een jongere die alcohol probeert te kopen het ook krijgt onverminderd hoog is gebleven (85 procent of meer). Dit geldt voor alle categorieën leeftijden, alle soorten ondernemingen en zowel voor zwak alcoholhoudende als voor sterke drank. Volgens de VWA komt dat vooral omdat de controlesystemen van de ondernemers nog altijd niet waterdicht zijn (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in