Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse reclamebestedingen +2,8 pct in 2012

De top 100 adverteerders in de Verenigde Staten hebben in 2012 voor 104,5 miljard dollar gespendeerd aan reclame. Dat is een groei van 2,8…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cijfers zijn afkomstig van reclamevakblad Ad Age (DataCenter). Het is de kleinste groei sinds het herstel van de advertentiemarkt in 2010 in de VS.

related partner content for mobile comes here

Adverteerders blijven voorzichtig. Maar de technologiesector investeert wel in het marketingbudget (+13,6 pct). Samsung Electronics was daarbij de grootste groeier met +57,6 pct ten opzichte van 2011. Amazon volgt met +46,6 pct,

De categorie automotive besteedde 12,9 pct meer aan advertising. Het waren vooral de Aziatische merken als Toyota, Honda, Nissan en Kia die daar aan bijdroegen.

Bezuinigd werd er in de 'health' categorie: -9,3 pct. Bristol-Myers Squibb (-25,7 pct) en Pfizer (-21,0 pct) waren de grootste dalers.

Bron: Adage.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in