Amerikaanse reclamebestedingen +2,8 pct in 2012


De cijfers zijn afkomstig van reclamevakblad Ad Age (DataCenter). Het is de kleinste groei sinds het herstel van de advertentiemarkt in 2010 in de VS.
Adverteerders blijven voorzichtig. Maar de technologiesector investeert wel in het marketingbudget (+13,6 pct). Samsung Electronics was daarbij de grootste groeier met +57,6 pct ten opzichte van 2011. Amazon volgt met +46,6 pct,
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe categorie automotive besteedde 12,9 pct meer aan advertising. Het waren vooral de Aziatische merken als Toyota, Honda, Nissan en Kia die daar aan bijdroegen.
Bezuinigd werd er in de 'health' categorie: -9,3 pct. Bristol-Myers Squibb (-25,7 pct) en Pfizer (-21,0 pct) waren de grootste dalers.
Bron: Adage.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid