
De cijfers zijn afkomstig van reclamevakblad Ad Age (DataCenter). Het is de kleinste groei sinds het herstel van de advertentiemarkt in 2010 in de VS.
Adverteerders blijven voorzichtig. Maar de technologiesector investeert wel in het marketingbudget (+13,6 pct). Samsung Electronics was daarbij de grootste groeier met +57,6 pct ten opzichte van 2011. Amazon volgt met +46,6 pct,
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe categorie automotive besteedde 12,9 pct meer aan advertising. Het waren vooral de Aziatische merken als Toyota, Honda, Nissan en Kia die daar aan bijdroegen.
Bezuinigd werd er in de 'health' categorie: -9,3 pct. Bristol-Myers Squibb (-25,7 pct) en Pfizer (-21,0 pct) waren de grootste dalers.
Bron: Adage.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee