Overslaan en naar de inhoud gaan

Libris vernieuwt landelijke multichannelstrategie

Libris, keten van zelfstandige boekhandels, heeft een nieuw landelijk marketingbeleid uitgestippeld. De strategie omvat een verdere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de nieuwe strategie moet ook de nadruk komen te liggen op ‘de specifieke kwaliteit’ van Libris: de breedte van het assortiment, een passend advies van de lokale boekhandelaar en het ‘lokale gevoel’ van de winkels. De bijna honderd boekwinkels en hebben daartoe een nieuwe huisstijl gekregen en de pay-off ‘Vol van boeken’.

related partner content for mobile comes here

Libris hoopt met het nieuwe marketingbeleid het merk en het imago te versterken. Onderdeel van de strategie is de Libris-zomerkrant. Veel van de boekhandels hebben hierin een eigen katern om hun specifieke kennis en kwaliteiten voor het voetlicht te brengen.

Daarnaast zijn de nieuwe huisstijl en de ‘focus op kwaliteit’ doorgevoerd in de webwinkel. Voor consumenten betekent dit een aanbod dat past bij de actualiteit, snellere beantwoording van vragen en voor 23.00 uur bestelde boeken de volgende dag al in huis – met gratis verzending. Ook zijn op de site honderden professionele reviews van Libris-boekverkopers te vinden, ingedeeld in categorieën als ‘Boeken in het nieuws’, ‘Durf te lezen’ en ‘Beste medicijn tegen liefdesverdriet’.

Caroline Damwijk, directeur van Libris: ‘Het retaillandschap van tegenwoordig behelst meer dan alleen de fysieke winkels: het vraagt om een flexibeler multichannel-aanpak die zich richt op de integratie van web, fysiek en eBooks. En dat is precies wat we met dit nieuwe beleid nastreven: het behoud van onze kwaliteit en de doorvertaling ervan naar onze andere verkoopkanalen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in