Overslaan en naar de inhoud gaan

Stap een dag in de schoenen van je B2B koper

Velen van ons zijn erg druk met de dagelijkse activiteiten rondom het uitzetten van marketingcampagnes, het plannen van evenementen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een eerder verschenen onderzoek toonde Marketo aan dat begint met het invullen van steekwoorden in zoekmachines. Goed, nu weten we dus zeker dat kopers of potentiele klanten die ons niet kennen, online beginnen met hun zoektocht naar informatie over hun probleem. Maar wat is het pad waar zij over worden geleid bij de zoektocht naar de juiste informatie? Komt jouw koper uit op een social media site, een blog? Of wordt hij of zij naar jouw site gestuurd, of misschien wel naar de site van je concurrent?

related partner content for mobile comes here

Voorstel: trek die schoenen eens aan
Leg je dagelijkse bezigheden eens naast je neer, en eens in de schoenen van je koper, deze :
• Probeer te denken aan hun problemen, aan de uitdagingen waar zij voor staan.
• En stel je eens voor, welke steekwoorden zij in zouden typen in Google, om meer informatie in te winnen over hun probleem.
• Welke resultaten vindt jouw koper op de eerste, tweede en misschien wel derde pagina? Is jouw bedrijf aanwezig op die pagina’s, en zo ja, welke resultaten worden getoond?
• Zijn de snippets (korte beschrijvingen op de zoekresultatenpagina – meta description ) relevant en aanlokkelijk?
• Is de content van dit paragraaf nog steeds relevant?
• En als je dan een koper zou zijn, en je klikt op het zoekresultaat, zou je de content gaan lezen? Wordt je aangetrokken om meer te lezen, of je zelfs in te schrijven voor de blog of e-mail nieuwsbrief? Of misschien zelfs contact op te nemen met het bedrijf?
• En het allerbelangrijkst: Stel dat jouw koper doorklikt, leidt dit dan naar een pagina waar een duidelijke ‘call-to-action’ staat?

Deze oefening zou je moeten herhalen voor elke fase in het koopproces. Omdat iedere fase in het koopproces om verschillende types informatie en andere call-to-actions vraagt. Bovendien, biedt je content aan die passend is bij de verschillende personen die invloed hebben op het koopproces? Zoals je in het volgende diagram ziet, bestaat voor iedere persoon in het DMU (Decision Making Unit) een verschillende content behoefte in iedere stap in het koopproces. Zo verzamel je belangrijke feedback voor je online marketing-inspanningen!

Het zou geweldig zijn als je meer tips met ons wilt delen over hoe meer te weten te komen over de ervaring van je B2B kopers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in