Procter werkt samen met vrouwencommunity


Procter & Gamble wil nog meer aanwezig zijn in het dagelijkse leven van vrouwen. Dus kondigde de fabrikant vorige maand aan een jaar samen te gaan werken met het Amerikaanse vrouwennetwerk Blogher.
Het samenwerkingsprogramma heeft als naam ‘Life Well Lived’ meegekregen en bestaat uit een gesponsord deel op BlogHer.com, en een onderdeel waar vrouwen producten van de fabrikant kunnen gebruiken en testen. In totaal mogen 10 P&G merken meedoen aan het programma en gebruik maken van de verschillende weblogs in het netwerk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet programma start vanuit de thematische verticals op BlogHer.com: ‘Looking Your Best’ , ‘Getting Organized’ en ‘Getting Happy’. Deze verticals worden gesponsord, maar het grootste deel zal worden besteed aan content.
Content over relevante producten bijvoorbeeld. Maar bloggers kunnen ook zelf discussies starten, samples testen en productreviews plaatsen. Daarnaast zal P&G prominent aanwezig zijn tijdens de Blogher-bijeenkomsten in het land.
Het Amerikaanse vrouwennetwerk telt 25 miljoen maandelijkse bezoekers en werkte in het verleden al eerder met P&G samen op het gebied van sponsoring. Volgens Procter zal deze sponsoringdeal geen productspecifieke insteek hebben, maar hangt alles aan het thema 'life well lived'.
Blogher.com verwoordt het doel van de samenwerking heel mooi: ‘Het doel is om merken en bloggers zo samen te laten werken dat ze authentieke conversaties ontwikkelen die een ‘persuasieve dialoog’ tot stand kunnen brengen.’ Blogher.com onderzocht uiteraard hoe het nu precies zit met die persuasieve dialoog: de afgelopen drie jaar meldde maar liefst 80 procent van de Blogher-lezeressen dat ze producten kochten op basis van aanbevelingen van bloggers. Volgens Blogher.com bestaat er dan ook zeker ‘earned trust’ tussen lezers en bloggers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid