Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter werkt samen met vrouwencommunity

Procter & Gamble wil nog meer aanwezig zijn in het dagelijkse leven van vrouwen. Dus kondigde de fabrikant vorige maand aan een jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Procter & Gamble wil nog meer aanwezig zijn in het dagelijkse leven van vrouwen. Dus kondigde de fabrikant vorige maand aan een jaar samen te gaan werken met het Amerikaanse vrouwennetwerk .

related partner content for mobile comes here

Het samenwerkingsprogramma heeft als naam ‘Life Well Lived’ meegekregen en bestaat uit een gesponsord deel op BlogHer.com, en een onderdeel waar vrouwen producten van de fabrikant kunnen gebruiken en testen. In totaal mogen 10 P&G merken meedoen aan het programma en gebruik maken van de verschillende weblogs in het netwerk.

Het programma start vanuit de thematische verticals op BlogHer.com: ‘Looking Your Best’ , ‘Getting Organized’ en ‘Getting Happy’. Deze verticals worden gesponsord, maar het grootste deel zal worden besteed aan content.

Content over relevante producten bijvoorbeeld. Maar bloggers kunnen ook zelf discussies starten, samples testen en productreviews plaatsen. Daarnaast zal P&G prominent aanwezig zijn tijdens de Blogher-bijeenkomsten in het land.

Het Amerikaanse vrouwennetwerk telt 25 miljoen maandelijkse bezoekers en werkte in het verleden al eerder met P&G samen op het gebied van sponsoring. Volgens Procter zal deze sponsoringdeal geen productspecifieke insteek hebben, maar hangt alles aan het thema 'life well lived'.

Blogher.com verwoordt het doel van de samenwerking heel mooi: ‘Het doel is om merken en bloggers zo samen te laten werken dat ze authentieke conversaties ontwikkelen die een ‘persuasieve dialoog’ tot stand kunnen brengen.’ Blogher.com onderzocht uiteraard hoe het nu precies zit met die persuasieve dialoog: de afgelopen drie jaar meldde maar liefst 80 procent van de Blogher-lezeressen dat ze producten kochten op basis van aanbevelingen van bloggers. Volgens Blogher.com bestaat er dan ook zeker ‘earned trust’ tussen lezers en bloggers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in