Overslaan en naar de inhoud gaan

Non spot bestedingen televisie: 93 miljoen

De bestedingen voor non spot reclame op televisie zijn in 2007 uitgekomen op 93,0 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2006 bedroegen de bestedingen nog 84,7 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

De groei in 2007 is dus 8,3 miljoen euro, wat neerkomt op een stijging van bijna 10 procent. Spot maakt deze cijfers vandaag bekend op het congres Branded TV-Content 2008. Het is voor het eerst dat deze cijfers door Spot naar buiten worden gebracht.

Over de omvang van de non spot markt is altijd gespeculeerd. Spot heeft met de aangesloten zenders een uniforme definiëring van de non spot markt opgesteld. Hiertoe worden nu de volgende bestedingen gerekend:

· Alle in program branding activiteiten
· Alle in program price marketing activiteiten
· Billboarding ("dit programma wordt u aangeboden door?")
· Cromo's (commerciële aankondigingen van programma's)
· Alle productiekosten
·
Inkomsten uit internetactiviteiten, teletekst, rechten en directe consumenteninkomsten worden niet tot de non spot bestedingen gerekend. Betalingen direct aan publieke omroepen of aan productiehuizen zijn onbekend en niet in de cijfers opgenomen.

De gewone spotbestedingen kwamen in 2007 met een groei van bijna 7 procent uit op 851 miljoen euro. De totale televisiebestedingen (inclusief non spot) komen daarmee uit op 944 miljoen euro.

De non spot bestedingen belopen nu 10 procent van de totale televisiebestedingen. Omdat de non spot bestedingen sneller groeien dan de spot bestedingen kan dit aandeel toenemen tot 15 procent in 2012, verwacht Spot

Paul van Niekerk, directeur SPOT: "Non spot communicatie is niet nieuw, maar levert de laatste jaren wel een belangrijke bijdrage aan de groei van de televisiereclamebestedingen.

'Adverteerders hebben grote belangstelling voor nieuwe vormen van advertising en investeren daarin. Deze interesse komt nu ook tot uitdrukking in de stijgende non spot uitgaven."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in