Overslaan en naar de inhoud gaan

In het land van dominees en kooplui

Wie kent het liedje niet: 15 miljoen Nederlanders (inmiddels de 16 miljoen gepasseerd)? Daarin wordt een eigenzinnig volkje bezongen. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie kent het niet: 15 miljoen Nederlanders (inmiddels de 16 miljoen gepasseerd)? Daarin wordt een eigenzinnig volkje bezongen. De moraal: doe maar gewoon, dan die je al gek genoeg.

related partner content for mobile comes here

Vandaag publiceerde het dagblad een artikel over een onderzoek van de Radboud Universiteit in Nijmegen, getiteld: 'Nederlanders tussen luxe en decadentie'. Hiermee werd onderzocht hoe Nederlanders aankijken tegen bepaalde uitgavenpatronen. In het belang van de segmentatie van de consumentenmarkt een leuk, maar ook interessant onderzoek.

De respondenten werden vragen voorgelegd over bepaalde uitgaven. Er werd gevraagd hoe men hier tegenaan kijkt als men een dergelijke uitgave zelf zou doen en hoe men hier tegen aankijkt als mensen in hun omgeving dat doen. In de uitkomsten werden de respondenten gegroepeerd in een viertal groepen: calvinistische, opportunistische, bourgondische en tolerante levenshouding. Niet geheel verrassend denk ik, hebben wij als Nederlanders toch wel een tik van de calvinistische molen meegekregen.

Om zelf de proef op de som te nemen, kun je zelf ook deelnemen aan de zogenoemde .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in