Overslaan en naar de inhoud gaan

'Let's beat them' met de TROM-PET

Onder het motto 'Let's beat them!' introduceerde Heineken donderdag haar nieuwe EK gadget: de TROM-PET. Geen luid trompetgeschal, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door schade en schande wijs geworden heeft de bierbrouwer er dit jaar voor gekozen haar merknaam in z'n geheel niet te vermelden op de gadget, omdat ze wederom geen sponsor is van het EK. Zoals bekend werd de luidsprekerhoed mét logo in 2004 in Portugal geweerd en waren er in 2006 nog twee varianten van het Jagershoedje, met én zonder logo. Dit jaar dus alleen zonder vermelding. De kans is dan ook groot dat fans met de TROM-PET zonder enige moeite elk stadion in mogen en hun trommelkunsten kunnen gaan vertonen.

related partner content for mobile comes here

Voor de introductie van de TROM-PET werd een getrommeld nieuwsbericht verzorgd door Joop van Zijl.

Na de luidspreker- en jagershoed, had Heineken een reputatie van succesvolle gadgets hoog te houden. Heineken liet zich dan ook al begin 2007 inspireren voor de nieuwe EK gadget tijdens de , een jaarlijks terugkerend evenement voor academische marketingstudenten. De finalisten van het evenement kregen van hoofdsponsor Heineken om voor het EK 2008 een nieuwe gadget te bedenken.

Het bedacht een reddingsvest. Met als idee erachter: Heineken redt de Nederlandse supporter en de Nederlandse supporter redt het Nederlandse elftal. Het vest kende de mogelijkheid om het op te blazen tot? juist, een trommel.

Update 16 mei
In Petten organiseerde Heineken een klein buurtfeestje ter gelegenheid van de introductie van de TROM-PET. Alle inwoners kregen een TROM-PET en er was een drumband ingehuurd om de stemming erin te krijgen.

Foto: Jan-Willem Wolf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in