Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland kleurt nog niet echt Oranje

Nederlanders lijden dit jaar een stuk minder aan Oranjekoorts dan een paar jaar geleden. Tot deze conclusie komen Trendbox en TBWA/Brand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders lijden dit jaar een stuk minder aan Oranjekoorts dan een paar jaar geleden. Tot deze conclusie komen en , de bedenkers van de .

related partner content for mobile comes here

De index is een semi-wetenschappelijke poging om de oranjekoorts rond voetbaltoernooien in kaart te brengen.

De index kent vier pijlers: de commerciële aandacht rond Oranje, de berichtgeving in de media, de mening van kenners en het gedrag van de consument.

Conclusie: op dit moment doen Nederlanders het nog rustig aan. De verwachtingen zijn minder hoog gespannen dan in de jaren '90.

De onderzoekers verwachten dat de interesse pas vlak voor het toernooi zal toenemen. Hetzelfde geldt voor de mate waarin de berichtgeving in de media wordt gevolgd, de frequentie waarmee de brede maatschappelijke discussie over Oranje wordt aangezwengeld of de mate van bereidheid om aan inhaakacties mee te doen.

Opvallend: internet speelt een relatief bescheiden rol als het gaat om de informatievoorziening rond Oranje. De klassieke media ? zeker ook de kranten ? zijn dominant.

Het hele onderzoek, inclusief percentages, is na te lezen op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in