Nederland kleurt nog niet echt Oranje


Nederlanders lijden dit jaar een stuk minder aan Oranjekoorts dan een paar jaar geleden. Tot deze conclusie komen Trendbox en TBWA/Brand Experience Company, de bedenkers van de Oranje-index.
De index is een semi-wetenschappelijke poging om de oranjekoorts rond voetbaltoernooien in kaart te brengen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe index kent vier pijlers: de commerciële aandacht rond Oranje, de berichtgeving in de media, de mening van kenners en het gedrag van de consument.
Conclusie: op dit moment doen Nederlanders het nog rustig aan. De verwachtingen zijn minder hoog gespannen dan in de jaren '90.
De onderzoekers verwachten dat de interesse pas vlak voor het toernooi zal toenemen. Hetzelfde geldt voor de mate waarin de berichtgeving in de media wordt gevolgd, de frequentie waarmee de brede maatschappelijke discussie over Oranje wordt aangezwengeld of de mate van bereidheid om aan inhaakacties mee te doen.
Opvallend: internet speelt een relatief bescheiden rol als het gaat om de informatievoorziening rond Oranje. De klassieke media ? zeker ook de kranten ? zijn dominant.
Het hele onderzoek, inclusief percentages, is na te lezen op MarketingOnline.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid